Marta Usurelu

Marta Usurelu

O idee pentru blogosfera

idee

Am fost invitata la un film de catre o companie care prezenta in avanpremiera o pelicula pentru jurnalisti si bloggeri. Mi-am cumparat floricele si suc si ma indreptam spre sala. Am fost atentionta de trei ori, de catre persoane diferite, ca daca asteptam, aveam sa primesc floricelele gratis. Este firesc sa primesti, cand esti invitat undeva, un suc, o atentie. Nu mi se pare firesc sa ceri. Sa astepti si sa ai pretentia ca ti se cuvine. Fie ca esti blogger, fie ca esti jurnalist.

Organizez multe evenimente cu bloggeri si companii in Bucuresti si in tara. Cunosc mare parte din acest univers si, desi sunt un fan al oamenilor cu adevarat uimitori care au ridicat blogosfera romaneasca si au reusit sa aduca un suflu nou acolo unde juranalistii au uitat sa puna umarul sau sa tina pasul, nu pot sa nu remarc cateva situatii care sunt intalnite zi de zi:

• Nu vin la eveniment daca vine si bloggerul X.
• Nu intru in campanie daca este si bloggerul X.
• Nu scriu despre subiectul Y daca scrie si bloggerul X.
• Nu este buna campania Y daca este facuta/manageriata de bloggerul X.
• Nu este bun postul Y pentru ca este scris de bloggerul X.
• Nu mai scriu niciodata de brandul Z pentru ca pe mine nu ma ia in campanie.
• Nu vreau sa fiu asociat cu brandul Z pentru ca pierd alte branduri.

Ne confruntam cu o problema de comportament si cu o mare lipsa profesionalism. In nicio alta tara bloggerii nu au fost “venerati” ca la noi de companii si branduri. Este pacat sa lasam sa moara o comunitate si acest canal de comunicare din dezinteres si individualism. Este momentul sa nu ne mai batem cu caramida in piept. Sa nu mai aratam cu degetul.

Stiu ca, din pacate, nu exista un liant care poate sa uneasca marile personalitati si orgolii din blogosfera. Va propun sa inceapa fiecare, pe blogul lui, sa faca mai bine ce face. Cu mai mult simt de raspundere si cu profesionalism. Si, poate, anul viitor pe vremea asta blogosfera nu va mai fi asa cum trist a descris-o astazi Cabral.