Marta Usurelu

Marta Usurelu

Recunoastere pentru oamenii de marketing

marketing ceas

Oamenii de marketing pot fi magicieni. Au aceasta incredibila putere de a face lucrurile sa se miste prin bagheta minunata numita marketing. Sa fie mai frumoase. Sa faca vanzarile sa creasca, sa sporeasca renumele companiei. Stiu sau au invatat sa se joace cu impulsurile si emotiile noastre. Pot sa ne determine sa le cumparam produsele sau, chiar mai mult, sa le iubim.

Exista povesti de marketing care ne-au vrajit si determinat sa devenim fani, cum este cazul Apple sau Starbucks. Marketingul, cu tot ce implica, publicitate, design, comunicare, este calea care sparge granitele si face diferenta intre produse si companii. La fel, un om de marketing pasionat si manat de dorinta de a face lucuri spectaculoase este una dintre cele mai importante achizitii ale unei companii.

Cu totii am fost de multe ori “martorii” unor produse sau servicii nu tocmai perfecte, dar care, printr-un plan de marketing excelent, au avut vanzari record si o imagine foarte buna. Am spus-o si o repet: un om de marketing bun sfinteste locul. Face minuni si poate schimba lucrurile mai mult decat credem ca este cu putinta.

Din pacate, la cealalta extrema, un om de marketing care vine la birou doar pentru a bifa trecerea zilelor si a-si lua banii este un lucru foarte trist, mai ales pentru brandul pe care il reprezinta. Militez vehement de ani buni impotriva general managerilor care accepta sa achite salarii “gratuit” unor brand manageri sau directori de marketing. In multe companii lipsa activitatii este vizibila cu ochiul liber, facand inutile exemplele.

Salut insa cu un imens respect managerii si antreprenorii care cauta pentru echipa lor un director de marketing adevarat. Salut oamenii care isi fac meseria cu daruire si pasiune, a caror munca se vede, se simte si te face sa zambesti.

Pentru acesti magicieni, pentru acesti oameni care isi pretuiesc meseria si care inteleg ca menirea lor este sa ne ajunga la suflet, trecand peste portofele, si sa ne influenteze deciziile, nu doar de cumparare, am deschis o competitie. Impreuna cu Unlock Research, echipa Biz cauta si si-a propus sa premieze directorii de marketing deschizatori de drumuri.

La inceputul anului 2014, in cadrul evenimentului Best Marketing vom oferi primele premii pe baza campaniilor initiate in acest an. Va invit sa ne trimiteti propuneri sau sa va inscrieti cu campaniile pe care le-ati facut pentru a identifica si evidentia asa cum merita magicienii zilelor noastre.

 

5 teme de gandire pentru directorii de marketing:

1. Prima nevoie universal valabila a oamenilor este sa fie luati in serios! Directorii de marketing ar trebui sa iasa din birou si sa cunoasca consumatorul.

2. Daca vrei comunitati, ai nevoie de povesti adevarate! Nu exista comunitati de brand. Exista comunitati de interese!

3. Ce vrea consumatorul? Ceva cu care sa se identifice, dar care sa nu fie perfect. Brandurile pot sa-si foloseasca vulnerabilitatile in favoarea lor!

4. Trei temeri ale marketerilor romani: teama de a actiona, de schimbare si de a recunoaste valoarea.

5. In 10 ani, ca pondere și ca putere de cumpărare, categoria 50+ va deveni extrem de importanta!