Marta Usurelu

Marta Usurelu

Avem nevoie de imagine

untitled

De cate ori realizam un articol cu oameni de afaceri, cu personalitati din Romania, indiferent ca sunt din business, din cultura sau din lumea sportului, avem aceeasi problema. Nu au nici macar o poza care sa poata fi folosita in print. Multi dintre ei sunt persoane publice, apar destul de des in public, dar neglijeaza complet aceest aspect. Nu este nevoie sa-si faca un book, cum au modelele, dar trebuie sa gandeasca strategic si sa se ingrijeasca de brandingul si imaginea personala.

Ajungi inevitabil in situatia in care esti uimit ca un mare campion, un CEO cunoscut sau un antreprenor nu are nici macar o imagine a lui. Nu are, bineinteles, nici timp pentru o sedinta foto. Nu poti sa nu te intrebi insa de ce multi ignora acest demers  de imagine fundamental.

Nu am gasit niciun raspuns care sa ma convinga. Asa cum bine spune si Victor Kapra: “Daca vrei sa apari undeva si trimiti un comunicat in care promovezi un om sau un produs, arata-mi o imagine cu omul sau produsul respectiv!”. Am auzit, e drept, o serie de raspunsuri de genul: “GM-ul nostru nu vrea sa apara. Vrea sa se vorbeasca doar despre companie, nu despre el”. Sau: “Strategia este sa ne focusam pe ceea ce facem, nu pe imagini”. Exista si raspunsul: “Avem niste fotografii minunate!” si primim imagini in care seful companiei este asezat la birou, cu un pix in mana, intr-o celebra “ipostaza de lucru”.

Un alt raspuns de care ne lovim cand avem un concept foto se situeaza la limita opusa: “E vorba de o poza de grup? Nu vrem sa ne asociem cu alti oameni”. Sau: “Exista un concept? Nu se poate. Noi vrem doar imagini simple”. Si uite asa, dintr-o piata mare, in care ai crede ca ai multe optiuni, cand ai o idee buna si vrei sa faci un proiect special, ramai cu doar cateva variante. Cei care inteleg insa ca este important sa ai o comunicare integrata, ca oamenii sunt atrasi de lideri, de idei noi si concepte inteligente, castiga. Iar cand ai un concept, cand vii si propui o idee originala si ai alaturi oameni care o inteleg, succesul este garantat.

Este nevoie intotdeauna de multa munca si de putere de convingere, dar si cand iese, iese! Coperta dubla cu oamenii din online pictati pe corp este un exemplu de imagine care a facut ocolul birourilor. De la ideea Pepsi, care a pictat fotbalistii celebri si care voia sa intre puternic in online in Romania, am pornit in cautarea unor  oameni cunoscuti din online care ar putea accepta sa pozeze ca Messi sau Beckham. Si la bustul gol.

Poate parea la prima vedere o imagine usor de facut. Si, da, in principiu este usor de facut. Mai greu este sa convingi oamenii. Ati incercat vreodata sa dezbracati la bustul gol, pentru o poza, un barbat? Va sugerez sa incercati. Nicio femeie n-o sa gaseasca vreodata mai multe motive ca sa va refuze! Cu toate acestea, am reusit sa gasim 6 barbati la fel de influenti in online in 2010 ca si acum care au acceptat provocarea noastra. Sedinta foto a fost un delir total. Inchipuiti-va cum si cat a ras Bobby Voicu cand a stat la pictat mai bine de 50 de minute! 🙂

Aceasta este una dintre acele coperte “imposibile” devenite reper in piata, iar capitalul de imagine pe care acesti oameni l-au castigat este mult peste asteptari. Lucram acum la o noua coperta pe un concept Bear Grylls & Discovery despre supravietuire. Am trecut, bineinteles, prin toate etapele, fara exceptie. Dovada ca in ultimii trei ani evolutia in piata, la nivel de imagine personala, este mica si inca este nevoie de munca de convingere si loc din belsug pentru oamenii de branding sa-si gaseasca musterii.

O coperta Biz. In imagine, de la stanga la drepata, Sergiu Biris, Marius GheneaBobby VoicuGeorge LemnaruRadu Ionescu si Cristian Manafu.