Marta Usurelu

Marta Usurelu

Daca vrei diferentiere, faci Goodvertising

tomas_m1

Ce faci cand ajungi intr-un moment in care profesional vrei mai mult? Schimbi domeniul sau incepi sa vrei sa fii mai bun. Incepi sa privesti cu alti ochi menirea ta si sa te gandesti la ce lasi in urma. Am descoperit cu surprindere si incantare in jur oameni care la un anumit moment au schimbat felul in care vad si fac lucrurile. Si, ca prin minune, totul in jurul lor s-a schimbat. A capatat un sens.

Thomas Kolster este unul dintre ei. Dupa 13 ani petrecuti in industria de comunicare, Thomas Kolser a inceput sa se intrebe “cu ce ma diferentiez”, “ce fac altfel fata de restul colegilor din industrie?”. N-a lasat intrebarile fara raspuns si nici raspunsurile n-au ramas doar pentru el. Pe baza ideilor si raspunsurilor a scris cartea “Goodvertising”, pe care a lansat-o in 2012.

Lui Thomas nu-i place publicitatea. Mai exact, uraste 99% din ceea ce se face in publicitate. Asa ca a propus o alternativa publicitatii clasice: goodvertising. “Goodvertising-ul le ofera brandurilor posibilitatea de a spune o poveste care sa le diferentieze, sa atraga noi clienti, sa invinga concurenta si sa stimuleze inovatia. Facand goodvertising poti face afaceri mai bine. Poti scoate brandurile din paradigma trecutului si sa le poti asigura un viitor sustenabil. Acest concept reprezinta felul meu de a arata cum advertisingul poate fi o forta a binelui si cum, facand bine pentru oameni, poti face bine si pentru brandul tau”, spune autorul.

Thomas si-a dorit ca aceasta idee sa fie inspirationala, sa le arate oamenilor ce se poate face in actualul context. Prin urmare, creativitatea a fost piesa centrala in procesul de selectie a 120 de campanii care aduc beneficii comunitatii. In carte, intre cele 120 de campanii este si una romaneasca, proiectul “Scoala de bani“, realizat de compania Rogalski Grigoriu, acum Rogalski Damaschin.

“Cand vine vorba de ‘goodvertising’, formele de manifestare a creativitatii sunt nelimitate. In trecut, o carte de acest gen ar fi fost impartita in capitole in functie de canalele media: print, TV. In goodvertising este vorba despre tot procesul, de la cum un produs este creat, pana la cum este promovat. Advertisingul este numai varful aisbergului. Din ce in ce mai mult conteaza restul povestilor, cele care construiesc produsul.”

Thomas Kolster va fi prezent la Zilele Biz, pe 15 noimebrie, la ziua de Media&Marketing cu o tema pe masura: “Goodvertising – because advertising is no good”.

Thomas Kolste este fondator al The Goodvertising Agency si WhereGoodGrows, prima platforma colectiva din lume dedicata solutiilor de comunicare sustenabila. The Huffington Post l-a numit “lider inspirational”. A facut parte din jurii ale unor competitii precum D&AD, Creative Circle Award si EthicMark Award. Scrie constant pentru “The Guardian” si pentru publicatii de business si advertising.

Linkuri:
Wheregoodgrows.com
Goodvertisingagency.com
Goodvertising.info
Thomaskolster.com