Marta Usurelu

Marta Usurelu

Strategie versus bugete

dreamstime_s_16384563

La fiecare inceput de toamna avem zilele grele si lungi in care se fac bugetele pentru anul viitor. Traim acele momente in care nu poti gasi pe nimeni la telefon sau pe email. In marile companii, totul este pus pe hold “pentru ca se fac bugetele”. Foarte putine sunt cazurile in care primesti mesajul “lucram la strategia pentru anul viitor” si acest raspuns, rar intalnit, se vede din nefericire si in rezultate.

Desi criza a adus cu ea reducerile de costuri si a mai eficientizat mersul lucrurilor, iar unii angajati au inteles ca trebuie sa iasa din zona de confort si sa faca eforturi pentru a-si pastra jobul sau a ajuta la mentinerea companiei pe piata, avem in continuare mult de lupta cu regulile pe care le-am invatat si le aplicam exact ca inainte de criza.

Asa cum rezultatele ar trebui sa fie focusul echipei si strategia calea pe care trebuie ajuns la acele rezultate, bugetul trebuie sa fie doar modul in care poti ajunge sa transformi in realitate rezultatele. Este esential sa intelegem ca strategia companiei este mai importanta decat bugetul. Ca strategia noastra este mai importanta decat ce face concurenta. Iar oamenii de marketing sa inteleaga ca jobul lor sta la baza cresterii afacerii. Ca nu conteaza daca ai facut campanie de ATL sau BTL sau ca trebuie sa ai si putina social media ori exclusiv spoturi pe TV.

Conteaza rezultatele. Conteaza sa stim in ce directie mergem si ce vrem sa facem. Conteaza sa intelegem nevoile consumatorului si sa venim cu oferte cat mai aproape de ce-si doreste si asteapta acesta. Fara acest plan, niciun buget nu va fi indeajuns de mare.

© Otnaydur | Dreamstime.com