Marta Usurelu

Marta Usurelu

Lideri made in Romania

dreamstime_s_32266715

In mediul de afaceri, Romania nu mai e este codasa Europei. Ultimii cinci ani, care au stat sub zodia recesiunii mondiale, au demonstrat acest lucru.
Durata medie de viata a companiilor gigant a scazut considerabil, la fel si durata medie a mandatului unui CEO iar liderii au devenit azi “vedetele” organizatiilor. Ei formeaza si motiveaza echipele. Aleg proiectele si incurajeaza inovatia chiar daca aceasta implica risc ori esec.

Acesta este motivul pentru care Hay Group a realizat in premiera pe piata din Romania studiul “Best Companies for Leadership”, studiul care prezinta topul celor mai bune zece companii pentru dezvoltarea liderilor precum si cum sunt perceputi romanii de coechipieri si tendintele in leadership.

untitled

Cercetarea realizata de Hay Group Romania arata ca 91% dintre respondentii romani sunt de parere ca echipele superioare de management colaboreaza pentru atingerea obiectivelor generale ale organizatiei si, 89% dintre participanti sunt de parere ca in companiile campioane in leadership liderii seniori comunica angajatilor ca supravietuirea grupului depinde de adaptarea la evolutia tendintelor din piata.

83% dintre liderii romani reusesc cu succes sa puna bazele unui climat de lucru in care angajatii sunt motivati sa dea tot ce este mai bun pentru atingerea tintelor, in timp ce la nivelul celor mai bune companii pentru leadership de la nivel global, procentul acestora ajunge la 90 de puncte, iar la nivel european la 82%.

74% dintre respondentii romani sunt de parere ca organizatiile reusesc sa puna in aplicare planuri de succesiune pentru pozitiile cheie, procent care, la nivel european ajunge la 63%.

Daca rolul unui lider pentru o companie este unul decisiv, totusi, care sunt cele mai apreciate abilitati ale acestora din perspectiva organizatiilor?
La aceasta intrebare 57% dintre respondenti considera ca asul din maneca unui lider este gandirea strategica, 39% capacitatea acestuia de a inspira alti lideri, in timp ce luarea deciziilor a fost votata de catre 35% dintre respondenti. La finalul listei sunt etica (31%), capacitatea de a lucra in echipa (29%) si executia (23%).

La nivel european, cele mai bune companii pentru leadership pun accent pe dezvoltarea unor lideri agili si flexibili, care sunt pregatiti sa isi asume riscuri si, mai ales sa se redreseze cu rapiditate in cazul unui esec.

“Desi, numai jumatate (56%) dintre companiile care nu sunt prezente in top privesc esecul ca pe o oportunitate de a invata, aproape trei sferturi (71%) dintre cele mai bune zece companii din perspectiva leadership-ului din Europa considera ca esecul nu deloc rusinos – o nota puternica de flexibilitate si dorinta de a depasi aversiunile, capitol la care companiile din tara, prezente in clasament mai au inca de lucrat”, spune Harry Meintassis, Managing Directorul Hay Group Romania.

Studiul “Best Companies for Leadership”a fost realizat pentru revista Biz de compania Hay Group Romania.
ID 32266715 © Florin438 | Dreamstime.com