Marta Usurelu

Marta Usurelu

Reinventarea Acer

chen b1

Ieri, in New York, era ora 09.55 cand top management-ul Acer a intrat in sala. La ora 10.00 era programata prima conferință de presă globala a noului CEO Acer, Jason Chen. Totul era atent organizat si supravegheat de o mini-armata coordonata perfect. Este uimitor sa vezi desfasurarea de forte a unei echipe asiatice. Rigurosi, seriosi si punctuali, atenti la detalii si mereu in alerta.

Organizez multe evenimente si am mers la lansarea globala Acer si ca sa vad diferentele si ce avem de invatat si imbunatatit. Doua aspecte mi s-au parut esentiale: atitudinea salii, interesul celor peste 300 de jurnalisti atat pentru membrii echipei din top management, cat si pentru produsele lansate, dar si prezenta impresionanta a noului CEO. “Asa trebuie sa arate un eveniment” scriau pe Twitter si Facebook multi dintre jurnalisti incantati de conceptul si timingul lansarii: “And this is what a tech event looks like. Coffee, breakfast, & interview & product rooms just outside”.

photo-b2
Mi-a placut noul CEO al Acer, Jason Chen. Un adevarat showman, care a venit mai mult decat pregatit la prima intalnire cu presa internationala. A spus din primul moment ca Acer a inregistrat pierderi in 2013 si ca si-a propus, alaturi de echipa din top management, sa ofere un nou start companiei. In cele 100 de zile de cand a devenit CEO la Acer, “cu mult entuziasm si optimism”, s-a bucurat de sprijinul board-ului companiei si al echipei de executie si a stopat pierderile, urmarind doua lucruri: sa identifice punctele forte ale companiei si oportunitatile pietei.

photo-b4

Telefonul Acer Liquid Jade care va fi lansat in luna iulie a acestui an

photo-b5

“Am cautat sa aflam de la consumatori ce le place la Acer. La ce suntem noi buni. Pentru ca ne plac consumatoriii si credem ca acesta este cel mai bun punct de pornire, nu?”, a intrebat Chen sala si a coborat de pe scena, printre jurnalisti. S-a plimbat printre randuri si ne-a spus: “Am venit astazi aici ca sa ma vedeti, sa ma cunoasteti, sa va spun strategia noastra si sa va aratam noile produse, care speram sa va placa”. Ba chiar a intrebat un jurnalist daca a retinut care sunt punctele tari Acer in viziunea consumatorilor. Ziaristul s-a blocat. Nu se astepta! L-a intrebat pe altul! Toata sala radea. Toata tensiunea si atitudinea oficiala s-au disipat. Am avut o conferinta prietenoasa, plina de informatii si mult, mult umor.

photo-b6

Chen a fost apoi un excelent MC care a prezentat fiecare sef de divizie ce a urcat pe scena ca sa arate noile produse. Le-a pus intrebari si a facut legatura cu sala mai bine chiar decat m-am asteptat.

Ca strategie, echipa Acer a anuntat ca incepand cu acest an va avea doua evenimente de lansari de noi produse. Si s-a anuntat deja pentru sfarsitul lunii iulie lansarea telefonului Acer Liquid Jade, care intr-adevar este “ultimate beauty” cum a fost caracterizat. Sincer, cred ca va fi si noul meu telefon, impreuna cu bratara inteligenta care va fi conectata cu el.

photo-b7

“Avem o cultura puternica, o retea bine pusa la punct pe intreg globul, o echipa excelenta, un pret accesibil si design excelent. Vrem sa aducem consumatorilor emotia designului inapoi si sa ne concentram pe lucrul bine facut!” a mai spus Chen in incheiere. Va las cu filmul de prezentare a noilor produse Acer si a noului spirit al companiei, “A Touch More Connected

photo-b8

Bratara inteligenta Acer va fi conectata cu telefonul Liquid Jade

Lansarile Acer mai 2014

2 in 1 Aspire Switch 10, dispozitiv hibrid notebook si tableta cu ecran detasabil
Acer Iconia Tab 7, tableta Android de 7 inci cu procesor quad-core si antena 3G
Aspire U5 All-in-One, PC All-in-One care poate fi transformat in tableta
Acer Aspire E Series, noua gama de laptopuri Seria E
Acer Chromebook (Intel Core i3) cu sistem de operare Chrome

photo