Marta Usurelu

Marta Usurelu

Tendințe în publishing-ul online

tendinte-publishing-online-2014-2015

Publishing-ul online se dovedeste a fi mai greu decat s-a tot spus. Contentul ramane in continuare rege si, desi tot cantitatea se cautata, sper ca brandurile inteligente sa inceapa sa caute si sa masoare cat mai rapid calitatea!

Despre viitorul publishing-ul online, miza pentru creatorii de conținut si lupta calitate vs cantitate am vorbit cu Alex Negrea si Costin Cociaba care au realizat si lansat E-book-ul gratuit Tendințe în publishing online în 2014-2015, publicatie care cuprinde opiniile celor care au reușit să țină pasul cu schimbările din ultimii ani. Iata mai jos doua dintre raspunsurile mele:

Care credeti ca sunt oportunitatile de neratat si trendurile in zona de publishing in 2014-2015?
Suntem de mai multa vreme intr-o noua paradigma – trecerea spre ceea ce numeste “streams” sau “flows”. Site-urile de orice fel si mai ales cele ce ofera continut, imprumuta tot mai mult forma cunoscuta din majoritatea retelelor sociale (Facebook, Twitter, Instagram etc.), cu update-uri permanente si, esential, posibilitatea de a accesa cat mai simplu informatiile din trecut. Tag-urile devin tot mai importante, fiindca pot organiza informatia in functie de interesul utilizatorilor. Iar filtrarea cat mai eficienta a cantitatii uriase de continut existent si generat permanent e o provocare, dar si o oportunitate pentru publisheri. O alta oportunitate pe care o vad este ceva ce as numi reinventarea continutului existent – stam pe munti de date, iar aceste date pot fi refolosite in forme si formate ce nu existau la vremea generarii lor.

Spre ce tipuri de continut credeti ca ar trebui sa se indrepte publisherii romani in 2014-2015 si pe ce tip de platforma? Ce parere aveti despre migrarea de la traditionalul browser catre o aplicatie mobila?
Publisherii trebuie sa gandeasca tot mai mult continutul independent de platforma. Nu spun sa nu-l adapteze in functie de specificul fiecarei platforme, ci sa nu se lase condusi de acest specific. Continutul bun e bun si pe print, si pe smartphone si online. Eforturile trebuie sa mearga in directia punerii in valoare a continutului cu ceea ce poate oferi fiecare platforma. Sunt pentru abordarea “back to basics” – scrie un text bun, valoros, realizeaza imagini (foto sau video) originale si vei vedea ce usor va fi sa-l pui in valoare prin intermediul instrumentelor extraordinare pe care le ofera astazi tehnologia. Dincolo de continut, publisherii, mai ales cei din mediul digital, ar trebui sa se indrepte tot mai mult catre zona de servicii, pentru a monetiza mult mai eficient audienta. In ceea ce priveste migrarea spre aplicatii mobile, este un pas logic pentru cei care construiesc si vor sa impuna un brand. Cititorii, utilizatorii cauta experiente unice. O aplicatie iti ofera mai multe oportunitati de a face acest lucru si de a te individualiza cu adevarat.

Raspunsurile integrale precum si opininiile celorlalti invitati le puteti citi descarcand gratuit e-book aici.