Marta Usurelu

Marta Usurelu

Top 100 branduri romanesti

coperta-brand-100
Dupa cinci ani in care am analizat cele mai importante 50 de branduri romanesti si am dezbatut evolutia companiilor care revitalizeaza si lanseaza noi produse, ne-am propus sa identificam anul acesta cele mai puternice  100 de branduri.

Am pornit de la o lista initiala de 170 de branduri romanesti si impreuna cu compania de studii de piata Unlock Market Research am realizat primul top 100 cu cele mai puternice branduri. In pregatirea evenimentului de lansare a studiului, care va avea loc la Howard Johnson Grand Plaza Hotel, am rugat-o pe Adina Vlad, Unlock Market Research, sa raspunda la cateva intrebari.

Adina Vlad, Managing Partner, Unlok Research1

Adina Vlad, Unlock Market Research

De ce era nevoie de un astfel de studiu? Ce atesta el?
Atunci cand ai o idee in care crezi cu adevarat este esential sa o duci pana la capat, sa incerci sa o transformi in realitate, sa nu te blochezi pe drum. Noi am simtit ca exista o nevoie acuta in Romania de definire a valorilor intrinseci ale acestei tari. Si am ales sa evidentiem aceste valori printr-un top al marcilor romanesti, fie ele 100% authtone sau sustinute de companii straine. Am vrut sa aratam ce fac romanii bine in plan comercial.

Este simplu sa realizezi un top al brandurilor romanesti?
Nu. Sa nu va imaginati ca a fost usor. Am avut si momente de impas, critici sau blocaje. Atunci cand faci topuri, castigatorii se bucura pentru ei iar cei care pierd liga intai se supara pe tine, cel care ai facut topul. Dar am crezut si credem cu putere in acest demers incat am preferat sa mergem mai departe, de la an la an.
Am ajuns, iata, la 5 ani de BrandRo si interesul pentru acest proiect a crescut semnificativ cu fiecare an. Interesul consumatorilor (clientii clientilor nostri) pentru marci romanesti creste tot semnificativ. Suntem pe un mare val de romanesc. Marcile se intrec in a-si defini stilul lor local si apartenenta la romanesc. Ne-am dat seama intr-un final ca sa fii roman nu e chiar asa o pacoste. Cateodata poate fi chiar o bucurie. Si unul din scopurile acestui top este exact acesta – de a oferi un prilej de bucurie si de confirmare a valorii romanesti

De ce, dupa 5 editii, am trecut de la top 50 la top 100?
Zona brandurilor romanesti s-a dezvoltat foarte mult in ultimii ani. In plus au aparut noi categorii de produse si servicii in care marcile romanesti s-au remarcat. Era firesc sa facem acest upgrade pentru a asigura sanatatea topului pentru urmatorii ani.
Sarbatorim asadar cei 5 ani ai studiului cu un upgrade al topului. Nu ne plafonam. Anul acesta, la evenimentul de lansare al studiului vom oferi o comparabilitate Top 50 2013 cu Top 50 2014, pentru coerenta, si apoi vom restarta competitia cu un Top 100 2014 la care ne vom raporta in anii ce urmeaza.

Care sunt atuurile si minusurile brandurilor romanesti?
Aceleasi dintotdeauna. La atuuri as enumera idei bune, produse bune, branduri incarcate de semnificatie, povesti spectaculoase. La minusuri, la fel ca in anii trecuti, avem lipsa de incredere in fortele proprii, inertia, inconsistenta, lipsa tenacitatii si a curajului de a ne reinventa

Pe 10 septembrie lansam o noua editie a studiului BrandRo, un proiect Biz si Unlock Market Research. La evenimentul BrandRo vom lansa si prezenta si cartea “Top 100 Branduri Romanesti”.