Marta Usurelu

Marta Usurelu

5 motive pentru care companiile nu fac campanii cu bloggeri

dreamstime_s_18741680

Cat costa o campanie cu bloggeri? Aceasta este prima intrebare pe care o au cei mai multi oameni de comunicare din companii si din agentii. Desi sunt mai bine de 5 ani de cand se fac campanii si sunt multe agentii specializate, intrebarea ramane la fel de actuala.

Trecand peste faptul ca multi oameni din companii nu stiu ce sunt bloggerii sau ce este blogosfera, si peste cei care considera ca bloggerii nu au credibilitate si expertiza, sunt multe companii care in comunicarea online vor sa colaboreze cu bloggerii.

Cu toate acestea, oamenii din companii se tem sa faca un prim pas in acest domeniu si ajung de cele mai multe ori sa fie fortate de diverse situatii de criza sa inceapa o comunicare mai puternica, una care sa includa si bloggerii.

In discutiile si intalnirile cu oamenii de marketing si comunicare am identificat 5 motive pentru care companiile nu fac campanii cu bloggerii:

1. Nu cunosc blogosfera/ bloggerii.
Pare greu de crezut dar nu stiu ce sunt bloggerii sau, daca stiu cate ceva despre blogosfera, nu stiu de unde sa inceapa. “Are cineva o lista cu bloggerii din auto?” a intrebat cineva la Social Media Summit. Si imediat alte voci au spus ca le-ar fi de mare ajutor liste cu bloggeri. O documentare de cateva zile este mai mult decat suficienta pentru a afla cine sunt cei care scriu cel mai bine pe domeniul lor de activitate. Garantat.

2. Nu se documenteaza si nici nu-si iau o agentie care sa-i consilieze.
Daca nu vrei sa platesti o agentie, documentarea si propria concurenta sunt de mare ajutor. Vezi ce a facut concurenta ta in social media, cu ce bloggeri a colaborat si gandeste-te daca te-ar multumi vizibilitatea proiectelor lor.

3. Nu stiu ce buget este necesar si cauta mereu o cifra.
Nu poti intelege mecanismul din spate daca nu aprofundezi fenomenul. In fiecare colaborare exista negocieri, afinitati, dar mai ales primul pas! Daca vrei sa faci o campanie si cauti sa cunosti oamenii si domeniul, vei descoperi ca bugetul se construieste. Poate fi si de 1.000 de euro, daca ajungi sa-ti construiesti o relatie de colaborare de durata, dar nu porni cu ideea ca onlineul este ieftin. Nimic nu e gratis iar rezultatele bune sunt intotdeauna muncite.

4. Nu sunt siguri de rezultatele campaniei.
Principalul motiv pentru care se tem de rezultate este ca nu cunosc domeniul. Poti sa inveti sa evaluezi o campanie sau sa iei un specialist care sa masoare rezultatele. Dar este esential sa stii ce doresti sa obtii cu campania ta. Asa vei identifica mai usor si modul in care vei face campania si vei sti mai ales daca ai obtinut rezultatul dorit.

5. Nu pot controla continutul postarilor si aleg sa nu se complice.
Exista inca teama fata de bloggeri, desi nu mai este justificata. Si, inainte sa gandeasca o strategie si o idee frumoasa, oamenii de marketing si comunicare prefera sa mute bugetul pe alte canale. Inainte sa renunte, ideal ar fi sa faca o campanie cu bloggeri. Am si o recomandare: cere de la inceput creativitate! Vei avea multe surprize frumoase de la bloggeri.

Foto © Lucian Milasan | Dreamstime.com