Marta Usurelu

Marta Usurelu

Cine are grija de brandul tau?

dreamstime_s_39053030

Caz real: echipa mea aduna informatii despre branduri pentru unul dintre studiile pe care le realizam. Un mare brand international, de care se ocupa una dintre principalele agentii de PR romanesti, nu a fost inscris.

Intotdeauna, cand facem studii, includem automat in cercetare marile branduri si pe cele prezente in editiile trecute. In situata de fata am solicitat punctual celor de la agentia brandului respectiv sa completeze informatiile necesare pentru studiu. N-au raspuns. Am ajuns sa vorbesc in acea saptamana cu managerul agentiei de PR si i-am mentionat intre alte subiecte situatia in cauza. Nu s-a intamplat nimic.

Am avut ocazia, intr-o intalnire ulterioara, sa vorbesc despre acelasi subiect cu brand managerul si directorul de marketing al brandului. Mi-au spus, relaxati, ca asa fac cei de la agentie!

N-am stiut cum sa reactionez. Mi-am dat seama ca ma zbateam mai mult decat ei, pentru brandul lor. Dar acela a fost momentul in care am inceput sa recomand proprietarilor de brand, antreprenorilor sau top managerilor, ca trebuie sa aleaga cu grija cine se ocupa de brandurile lor. Sa subliniez importanta unui director de marketing si a unui brand manager sau a unei agentii care sa-si faca jobul pentru care sunt platiti.

N-am uitat nicio clipa acea situatie si o dau exemplu de cate ori am ocazia celor care au nedumeriri legate de vanzari si se intreaba de ce nu evolueaza brandul lor. Le pun o singura intrebare: aveti grija de el? Este atat de simplu. De aici incepe totul.

Daca tu nu ai grija, cine vrei sa aiba grija de brandul tau?
Omul din agentie? Da, sunt cazuri in care omul de agentie isi face bine treaba, dar tot trebuie ajutat si indrumat.

Clientul final? Se poate, desi indiferent cat de mult conteaza fanii sau nostalgia, omul va fi atras inevitabil de un alt brand daca nu esti consecvent in comunicare si calitate.

Pretul? Nu, mai conteaza doar pretul. Toti se bat in cel mai mic pret acum.

Directorul de creatie care face spotul si sloganul? N-are cum, indiferent cat este de bun.

Nimeni nu are grija de brandul tau daca nu veghezi asupra lui tu, cel care-l tii in viata. Daca tu nu te implici, nici cei care isi iau salariul de pe urma lui nu vor face altfel.

Foto © Olivier Le Moal | Dreamstime.com