Marta Usurelu

Marta Usurelu

PR si creativitate sau PR vs creativitate?

 

G_Lungu_BU8A6420Comunicarea a fost, este si va ramane intotdeauna o arta. Iar creativitatea este acel mod magic in care totul prinde viata simplu si firesc. Cu toate acestea, sa militezi pentru integrarea conceptelor de creativitate si comunicare ramane doar un ideal pentru multi dintre oamenii din industria de comunicare sau ceva complicat si fara sens pentru altii.

Gabriela Lungu, poate cel mai cunoscut om de comunicare din Romania, a pariat pe aceasta integrare si a implementat-o atat in activitatea sa din tara, cat si peste hotare. In 2016 Gabriela Lungu va lansa prima carte din cariera sa, “PR vs. Creativity?”.

Imediat dupa anuntarea oficiala a lansarii, i-am solicitat in premiera Gabrielei Lungu, acum in calitate de autor, cateva informatii despre carte.

Creativitatea in PR este subiectul pentru care ai militat intotdeauna. Este aceasta carte esenta activitatii tale pana in prezent?
Asa este. Si sunt atat de multe de spus despre creativitate in relatii publice! Pe de alta parte exista atat de putina literatura legata de acest subiect, incat ma simt inspirata sa scriu mai multe carti. Dar o sa incep cu aceasta. Departe de a fi o carte-manual, in “PR vs. Creativity?” nu am pretentia ca voi oferi toate solutiile pentru zbaterile industriei legate de creativitate, dar stiu sigur ca voi pune cateva intrebari foarte bune, la care putini lideri din industrie s-au gandit. Sper ca va fi o lectura nu doar utila, ci si placuta.

Cat de importanta este creativitatea in comunicare?
Ma consider un activist al creativitatii in PR si asa ma definesc si multi altii. Scopul meu profesional este sa fac din industria de PR una a excelentei si curajului in creativitate. Pentru asta e nevoie sa indepartam barierele in calea creativitatii – iar cele mai multe sunt chiar in interiorul industriei si al agentiilor. Cartea va fi un pas spre acest obiectiv indraznet.

Lansezi aceasta carte la nivel international. Mai exista alte titluri pe acest domeniu?
Una. In advertising exista mii de carti despre creativitate, in PR doar una. O singura carte pe acest subiect! Acesta este motivul pentru care cand am simtit ca stiu destul incat sa pot impartasi si altora, m-am gandit sa scriu o carte despre comunicare si creativitate. Este probabil a doua carte scrisa vreodata despre creativitate si PR, si cu siguranta prima despre leadership creativ pentru industria de relatii publice. Va fi una dintre cartile esentiale pentru cei care doresc sa fie lideri in acest domeniu. Este scrisa in engleza si adresata unei audiente globale. Titlul sau, “PR vs. Creativity?”, este provocator si isi propune sa sublinieze ca de multe ori barierele in calea creativitatii vin din interior, chiar dinspre industrie si agentii, si nu din afara, de la clienti sau alti factori.

Cartea  va fi lansata in a doua jumatate a anului 2016. Lansarea va avea loc  la un eveniment international de profil, si apoi, imediat si in Romania. Holmes Raport, celebrul for international de comunicare, este principalul sustinator al cartii. In Romania, revista Biz este sustinatorul lucrarii, alaturi de PR Romania.

Tags: