Marta Usurelu

Marta Usurelu

De ce nu corespund cronicile de restaurant cu realitatea

dreamstime_s_36509852

De ce produsele si serviciile nu se ridica la inaltimea recenziilor de restaurante? Pentru ca oamenii care le recomanda au fost acolo invitati. Cineva a stat langa ei, i-a servit cu de toate si si-a dorit sa-i incante cu cele mai bune retete.

In urma unor astfel de recomandari, sau recenzii scrise dupa aceeasi formula, am ajuns in cateva restaurante, recomandate de specialisti, si m-am intrebat ce oare le-a placut acolo. Fie mancarea nu era OK, fie servirea lasa de dorit.

Asa am ajuns la o concluzie simpla: nu mai merg in locuri indicate de “experti”, oameni care merg in oras doar ca invitati. Evit pur si simplu recomandarile celor care nu s-ar duce niciodata pe banii lor in acel loc.

Nu cred ca poti sa fii un bun specialist fara sa ai experienta reala a locului. Ce inseamna experienta reala? Sa mergi acolo fara sa stie Cheful sau proprietarul restaurantului. Sa-ti alegi din meniu ceva ce-ti place si sa experimentezi pe timpul si portofelul tau serviciille si preparatele locului.

Desi este magulitor sa fii invitat intr-un restaurant, sa ai totul la dispozitie, un Chef care sta si-ti explica si-ti da sa gusti cele mai bune preparate, situatia este diferita cand mergi in acelasi loc fara sa fii invitat. Iar un specialist care se respecta ar trebui sa nu uite aceasta realitate si sa inteleaga ca adevarata apreciere a muncii sale vine exclusiv de la cititori/clienti, nu de la cei care-l incanta cu o cina sau de la colegii sai care, stim cu totii, au intotdeauna o alta parere.

Foto © Arne9001 | Dreamstime.com