Marta Usurelu

Marta Usurelu

Bate vantul schimbarii in companii

dreamstime_s_42543107

Ultimii ani au schimbat comportamentul companiilor. Toata lumea vrea produse, campanii, rezultate si rapoarte, totul repede si ieri, “daca se poate”.

Putini sunt cei care mai fac lucrurile ca la carte. “Specialistii” nu mai au timp sa faca analize de piata, sa construiasca strategii, sa monitorizeze concurenta. Totul este pe fuga. Se trece rapid de la o campanie la alta, de la o activitate in alta si, chiar inainte sa se finalizeze un proiect, echipele se concentreaza deja pe urmatorul.

Doar de cateva ori am auzit oameni din companii vorbind, anul acesta, despre planuri de viitor. Despre ce produse sau mesajele pregatesc. Si prea putine companii demonstreaza ca au o viziune pe termen mediu si lung.

Nu este doar criza de vina. Slava Domnului, de anul trecut piata si-a revenit si suntem deja pe crestere. Ci si a modificarilor care au avut loc in ultimii doi ani in companii. S-a schimbat o mare parte a oamenilor din middle si top management. Iar cei care au venit, fie au fost avansati si n-au experienta, fie sunt prea porniti sa arate ce pot si nu reusesc sa demonstreze ca au cunostintele necesare jobului si companiei in care lucreaza.

Acesta este motivul pentru care se tot schimba identitatea, directia, comunicarea si prezenta companiilor in piata. Nu stiu unde s-au dus specialistii adevarati, dar parca au disparut si fiecare om nou vine cu abordarea lui si dorinta sa se schimbe ce s-a facut inainte. Nu este ceva gresit, daca se constata ca ceea ce se facea nu era bine. Dar exact in companiile unde erau rezultate se schimba macazul si se opreste trenul.

In loc de concluzie… S-au schimbat companiile acum, cand s-a schimbat si consumatorul, dar in celalalta directie. Desi vrea in continuare cel mai mic pret, consumatorul este mai pretentios, cauta calitate si nu mai “inghite” orice. Culmea, stie ce vrea fix acum cand companiile sunt in plin proces de schimbare si nu-si gasesc locul.

Foto © Vasuwat Chaksuvej | Dreamstime.com