Marta Usurelu

Marta Usurelu

Excelenta in continut necesita timp, incapatanare si multa munca

echipabiz

Daca pana ieri ma intreba cineva ce premiu mi-ar placea sa castig, raspunsul ar fi inclus multe idei, dar n-as fi spus niciodata Premiul de Excelenta in Content Creation de la IAA. Motivul? Anii de antreprenoriat m-au determinat sa caut lucrurile importante si sa visez targetat.

Am inteles ca nu ne putem lupta cu sanse egale cu trusturile sau brandurile internationale fara sa facem constant proiecte valoroase, fara sa venim cu idei “imposibile” si sa ridicam stacheta cu fiecare editie sau eveniment. A fost nevoie de multi ani de munca, dar s-a intamplat, iar rezultatele muncii noastre au determinat marii jucatori din piata sa vina spre noi.

Daca in primii doi ani de cand am preluat revista, 2010-2011, foarte putini clienti si agentii din piata apreciau efortul nostru, in urmatorii ani din ce in ce mai multi au dorit sa apara in revista si asa am inceput sa construim o comunitate in jurul Biz. De la o comunitate de oameni de afaceri, antreprenori si manageri, am ajuns sa avem o comunitate de creativi si de specialisti in tehnologie. Am virat spre inventatori si oameni de design si ne-am axat apoi pe online si spre oamenii de marketing.

Lupta pentru descoperirea valorilor
N-a fost usor si de multe ori oamenii ma intrebau cine sunt unii dintre cei carora le acordam spatii importante in revista. Au fost si sunt in continuare cei care au rezultate, care-si urmeaza visul, personalitati de multe ori necunoscute publicului larg. Nici cei din agentii nu cunoasteau marii inventatori, designeri sau antreprenorii care ne fac cinste peste hotare. Nu acordau importanta celor pe care-i prezentam si ne era greu sa promovam subiectele. Dar fiecare noua realizare a ”necunoscutilor” din Biz ii ducea in lumina rampei iar intervievatii nostri deveneau deodata valorosi.

Ne-a bucurat fiecare confirmare si ne-am asumat si mai puternic rolul de “descoperire” a oamenilor care-si urmeaza visul si nu renunta la ideile lor, care-si arata cu rezultate valoarea si am continuat an de an lupta de a-i cauta si evidentia. Din nou, n-a fost usor. Multi au inceput sa doreasca sa se asocieze cu acest gen de personalitati si au venit spre Biz. N-am colaborat. Am preferat sa evitam oamenii de carton si personalitatile fara substanta. Pentru acest comportament stiu ca am multe “porecle” in piata. Unii spun ca sunt rea, altii ca sunt prea idealista si ca am preferinte.
Da, am preferinte. Am grija intotdeauna sa alegem oameni care fac, nu doar spun. Nu sunt atat de multi, din pacate, dar ne incapatanam sa-i cautam si iata, de la un numar la altul, am reusit sa-i gasim.

Bani vs continut
Cel mai greu a fost sa refuzam companii si personalitati. Sa-i incurajam sa identificam subiectul, ideea despre care sa vorbim. Cu greu inteleg companiile mari, vedetele si sponsorii ca trebuie sa furnizeze continut. Si de fiecare data sunt contrariati cand le spun eu sau cei din echipa ca, fara continut bun, nu colaboram. Indiferent ca sunt banca numarul 1, compania de tehnologie numarul 1 sau sponsori.

Se stie deja: presa a murit pentru ca a scris la comanda si platit. Se vede cu ochiul liber ca indiferent cati sponsori, cate advertoriale si pagini de reclama ai, mori la fel de usor daca nu ai continut valoros. Daca nu vii cu analize proprii, daca nu identifici si nu promovezi oamenii necunoscuti azi, dar care vor deveni personalitatile de maine.

Am reusit sa stric multe relatii. Sa-mi pun in cap industrii intregi, dar am ramas constanta in “nebunia” mea, asa cum o numeau cei mai multi, si iata, n-a fost imposibil. Lucrurile se intampla acum de la sine. Mai toti interlocutorii din ultima vreme vin si spun ca vor sa cautam ideea cea mai buna, abordarea potrivita si da, acum inteleg valoarea continutului.

Pentru aceasta reusita am muncit mult si am explicat mult, ni s-au inchis multe usi si, da, am pierdut multe bugete si s-au gasit mereu experti in piata care desconsidera ce facem, dar am reusit sa construim un brand curajos si sa devenim “locul” in paginile sau la evenimentele caruia se reunesc profesionistii si oamenii care stiu cum arata ziua de maine.

Aceasta este performanta noastra , cea care ma atrage ca un magnet in redactie in fiecare zi. Iar reactia oamenilor din piata, premiul Red Dot, cel mai important premiu de design din lume pe care l-am primit la Berlin cu doua saptamani in urma alaturi de Brandient, reprezinta recunoasterea muncii noastre.

Excelenta in Content Creation
Premiul pentru Content Creation primit luni seara din partea IAA a fost o surpriza. “Mie nu imi placea de voi (de asociatiile si oamenii din industria de publicitate)”, a spus simplu si frumos Adi Despot pe scena Ateneului la gala de decernare. La fel am simtit si eu multa vreme. N-am avut in cei 7 ani lungi de antreprenoriat nicio clipa sprijin in asociatiile industriei. Din contra, am vazut preferinte pentru trusturile mari si pentru numele care in esenta nu aveau valoare.

Luni dimineata am vazut, in urma unui tag pe Facebook, ca sunt nominalizata la premiul pentru Excelenta in Content Creation. Nu stiu nici acum cine m-a nominalizat dar am mers din respect, pentru ca stiu cat de greu este sa organizezi evenimente si gale de premiere si cat de bine te simti cand nominalizatii vin fara sa te sune fiecare in parte ca sa te intrebe “Dar am sanse? Iau premiu?”, “ Sa ma duc la coafoar?”.

martaiaa

Si am primit premiul. Un premiu care, ca o trambulina, ne-a introdus si mai mult in inima acestei industrii si ne-a recunoscut valoarea. N-am avut cu mine la microfon multe cuvinte de multumire. M-am oprit la GMP Advertising, care a venit cu ideea, la Telekom, care a imbratisat din prima clipa conceptul si ne-a sustinut neconditionat, si la oamenii de marketing si PR care au acceptat provocarea Biz Xchange.

Am subliniat, insa, necesitatea imperativa de a elimina oamenii mediocri din industrie si mai ales de a combate delasarea care domina clasa creativa. Sa oferi premii de excelenta in sala Ateneului Roman plina nici macar pe jumatate este un lucru care ar trebui sa se schimbe. Si nu e nevoie de bugete mari sau de armate de oameni. Este nevoie doar de o dorinta puternica de a promova valoarea si de a pune mana la treaba. Atat.