Marta Usurelu

Marta Usurelu

Ingredientele secrete ale conferintei Social Media Camp

FullSizeRender (25)

Intre cele mai puternice evenimente pe care le-am organizat in ultimii ani este Social Media Camp, o conferinta de 4 zile care se desfasoara vara si iarna, de 5 ani la Paraul Rece. Saptamana trecuta, la a zecea editie a evenimentului deja consacrat in lumea de marketing si comunicare din tara, am cunoscut multi participanti noi, dar am reintalnit si participanti care mi-au devenit prieteni.

De ce? Pentru ca, valoarea acestui eveniment este sa creeze relatii. Sa lege conexiuni intre companii si agentii, intre companii si bloggeri, intre oameni in general. Pentru ca la sfarsitul celor 4 zile de conferinte, workshopuri dar si de petreceri, participantii devin, fara exagerare, o mare familie.

Am venit sa vad cu ochii mei!
Arnold Vieriu, social media strategist la Tribal Worldwide Romania, a spus la microfon, cand a ajuns la conferinta, ca tot ce a citit pe internet despre tabara i se parea ireal si a venit sa vada daca acest eveniment este asa cum scriu oamenii despre el. Tot Arnold este primul participant care si-a anuntat participarea la tabara din vara viitoare!
Sunt intrebata des de ce pare atat de greu de crezut ce se intampla in tabara. Raspunsul este simplu. Rar auzi despre intalniri intre companii, agentii si bloggeri in care fiecare spune direct si onest ce considera ca este gresit in colaborarea dintre parti si ce ar trebui indreptat. Tabara este locul unde participantii discuta deschis si fara un limbaj vag, corporatist, despre ce greseli fac companiile in comunicare sau campaniile de marketing, despre cum ar trebui sa lucreze agentiile sau bloggerii. Iar ceea ce este cel mai frumos la aceasta tabara este ca nimeni nu se supara. Mai mult, ca participantii pleaca entuziasti si se vede apoi in companiile lor o schimbare in modul in care se fac campanii si se comunica!

Oamenii de la #bizsmscamp
Ce mi-a placut cel mai mult la aceasta editie au fost oamenii, ideile si reactiile lor. Imi cer iertare ca nu-i mentionez aici pe toti 110, dar n-am reusit sa stau de vorba, pe indelete, cu toata lumea. Promit sa recuperez la vara!

Bogdan Dragotoiu, Sales & Marketing Manager TNT, a anuntat la eveniment ca n-a mai rezistat , dupa cele 5 editii la care a participat, si in prima sesiune a taberei a lansat oficial blogul personal!

Catalin Nastasoiu, Ronativ, a fost revelatia acestei editii. A reusit sa se prezinte “simply fresh” la conferinta de dimineata, dupa o noapte intreaga de dans si voie buna, si ne-a incantat cu o prezentare de senzatie.

Nicoleta Scarlat, director de vanzari Eisberg, a decis dupa cateva participari, ca este momentul sa vada ce reactii are sala la un brief despre salate. Norocul si pasiunea incepatorului, echipa care a avut brieful Eisberg a castigat marele premiu cu o prezentare si implementare de zile mari!

Alex Oancea, director de marketing Veka Romania, a venit in tabara impreuna cu Raluca Duta de la Golin, agentia sa de comunicare, pentru a vedea cum a fost perceputa ultima campanie si pentru a o pregati pe urmatoarea. La aceasta editie, Alex si-a castigat si un nou nume, Alejandro de la Veka!

Cristian China-Birta a reusit performanta sa-si aniverseze ziua de nastere cu 110 invitati. A lucrat, e drept, si de ziua lui, dar a reusit sa modereze cu mare abilitate o intalnire “care pe care” intre companii, agentii si bloggeri.

Radu Moldovan Petrut, director de marketing la Pernod Ricard, care a mai fost prezent in tabara cand era director de marketing la Heidi, este omul “vinovat”, impreuna cu echipa Fantazia PR, de cele trei petreceri legendare de la aceasta editie: Chivas, Havana Club si Ballantine’s.

Irina Alexe, Tarom, este omul la care noi, intreaga echipa, am vazut cea mai frumoasa dezvoltare si care ne-a uimit prin dezinvoltura si buna dispozitie.

Cristian Manafu a prezentat tendintele in comunicare si a reusit sa exprime ca nimeni altul la microfon hiturile anului dar si cei mai periculosi pasi de dans pe care i-au vazut oamenii din companii pana acum.

Radu Atanasiu, Adjunct Lecturer la Maastricht School of Management Romania, este profesorul care a cucerit audienta si a fost cerut sa revina la tabara. El e cel care a rulat in premiera in sala de conferinte “megahitul” “Ca o apa cristalina”, iar acum a vorbit despre puterea de a te razgandi, oglinditacum numai el putea gasi, si in hitul “Manuela”, de la Dan Ciotoi & Generic şi Vasile Manu.

Cristian Florea este una dintre personalitatile taberei, care a reusit performanta de a fi aplaudat de fiecare data cand se prezinta si care este recunoscut ca promotor al evenimentului de catre ceilalti particpanti din sala.

Ionut Bunescu, social media specialist la Altex, a acaparat fara echivoc microfonul in ultimele editii, iar de la aceasta tabara si-a castigat o noua porecla: señor Juanito BoonesQ.

Andrei Cismaru si Marian Ionescu  sunt bloggeri care vin regulat la ultimele editii si (in)voluntar si-au capatat cel mai greu statut: responsabili cu discutiile contradictorii dar si cu buna dispozitie.

Radu Andrei Otineanu mi-a spus cu mare incantare ca participarea la tabara a fost cadoul pe care l-a primit de la tatal sau. Un cadou pe care l-a sugerat insistent. Inca din luna octombrie!

Ofelia Andronache este o recidivista a taberei, care n-a putut sta deoparte desi a suferit o interventie chirurgicala si, in ciuda tratamentui, Ofelia a participat activ atat la conferinte, cat la party-uri.

Diana Mihaila este bloggerul care reuseste sa impuna un ritm alert si prietenos discutiilor. Aflata deja la a doua participare, a creat traditia de a „tulbura” linistea si de a fi intrebata din nou si din nou ce inseamna DIY… Nici acum nu stim exact ce inseamna!

Dragos Schiopu a revenit in tabara dupa o absenta de 2 ani cu acelasi entuziasm si pus pe fapte mari si a castigat marele premiu al concursului #bizsmscamp10 – un telefon HTC One A9.

Claudiu Ciobanu este bloggerul care a scris de fiecare data cu mare incantare despre eveniment si a mentionat beneficiile taberei pentru bloggeri, cel care a adus-o de fapt pe Diana Mihaila in grup si care a anuntat oficial ca tabara i-a adus oportunitati financiare. Sa atingi cat mai rapid, Claudiu, primul milion de euro, sau/si de followers. Tu alegi!

Katai Robert a facut designul unui tricou personalizat #bizsmscamp si este primul speaker care s-a oferit sa aiba prezentarea la 10.00 dimineata, fara sa-i fi cerut asta.

Alex Mihaileanu s-a declarat cucerit de tabara si a venit cu o misiune clara: sa realizeze portrete pe film pentru fiecare participant.

Dan Dragomir este rockerul din echipa #bauau, omul care n-a lipsit la nicio editie si care s-a implicat si a scris live de fiecare data despre eveniment.

Ivo Bobal este deja cunoscut sub numele de “baiatul cu tava” si are intotdeauna la el buna dispozitia si entuziasmul de a te ajuta.

Ruxandra Predescu este omul de PR si bloggerul care ia in serios toate discutiile, care castiga de regula in competitia de briefuri si stie sa certe cu argumente atat companiile si agentiile, cat si bloggerii.

Cristi Dorombach a sosit in tabara direct din Chisinau si a dus kilograme de bomboane Bucuria. Piticu a facut din proprie initiativa, la aceasta editie, filmul de final cu participantii la tabara.

Claudiu Butacu, EFdeN, a fost contaminat inevitabil cu microbul #bizsmscamp de la prima participare. Duminica, la plecarea din tabara, a imbratisat pe toata lumea, inclusiv 3 turisti aflati intamplator in restaurant, spunandu-le plin de entuziasm ca abia asteapta sa-i reintalneasca la vara!

Echipa Bancii TransilvaniaMaria, Oana, Radu, Sergiu si Monica – este prima echipa care participa activ, in egala masura, atat la conferinte, cat si la petreceri.

Echipele TelekomOana, Katerina, Stefania si Ciprian, impreuna cu echipa Leo Burnett – Maria, Andrei si Matei – au facut una dintre cele mai apreciate si nonconfomiste activari pentru un brand! In plus, ceea ce mi-a placut foarte, foarte mult, l-au adus in tabara pe Pandalie!

Renault este masina oficiala care ne duce si aduce la Parau si a carei echipa, Alex, Marius, Alina, Maria, Mihai si Florin, ne este draga, avand de fiecare data reprezentanti de seama atat in sala, cat si pe ringul de dans.

Echipa HTC, Ella si Simona, a oferit participantilor ocazia de a-si arata talentul printr-un concurs de fotografii care le-a pus imaginatia la incercare, dar si de a-si demonstra capacitatea de petrecere a fetelor din echipa.

Luiza Toma, Danone, a venit in tabara cu un smoothie bar de la Activia, care a incantat atat fetele, cat si baietii, si ne-a starnit spiritele ca de fiecare data, cu briefuri pline de provocari, ca-n viata de zi cu zi.

Mirela si Florin Tudorache Secan, UPS Media, care la prima participare au dansat ca niste veterani, s-au impus cu comentarii in sala si au contribuit din plin la victoria echipei Havana Club. Doi oameni pe care ne gandim serios sa-i cooptam in echipa pentru viitoarele tabere.

Anca Duma, care canta ca nimeni alta si care se implica in conferinte cu toata energia, a devenit de multe editii parte din echipa #bizsmscamp.

Alexandru Aron si Andrada Creata, reprezentantii UniCredit Bank, au sustinut o prezentare de nota 10 chiar in momentul in care s-a intrerupt curentul. Trebuie mentionat si faptul ca de peste 6 editii, UniCredit Bank a injectat un nou microb participantilor: fussballul, sport al carui mese sunt extrem de populare la Paraul Rece.

Irina, Rodica si Catalina de la Fantazia PR sunt o echipa plina de spirit, care a reusit sa faca cele mai cool activari si sa organizeze trei petreceri fantastice in serile de saptamana trecuta.

Radu Tanase, Calif, acest Darth Vader care a adus la Paraul Rece mancare fierbinte direct de pe Tatooine (dill cu cerneala de sepie), este omul nelipsit de 5 editii si reuseste sa transforme de fiecare data Paraul Rece intr-un adevarat Califat! Plus o Shoterie ambulanta in care vedeta ajunge pana si o damigeana.

Mihai Vasilescu a prins de la prima participare spiritul taberei. Este omul care stie sa surprinda cele mai nastrusnice intamplari din tabara. Mihai sta mereu si ii analizeaza cu atentie pe cei prezenti, atat in sala, cat si in restaurant!

Sorin Psatta, BBDO Romania, a venit a treia oara in tabara si ne-a demonstrat inca o data puterile de Jedi in a sustine o prezentare si de a ne determina sa-l aclamam. Le-a spus tuturor ca-si doreste sa vada entuziasmul si energia din tabara in industria de publicitate. Cei din domeniu stiu de ce!

Luminita Malanca, Graffiti PR, abordeaza cu maxima seriozitate atat conferintele din prima parte a zilei, cat si sesiunile de seara, fiind deja o membra consacrata a celebrului Breakfast Club de la #bizsmscamp.

FullSizeRender (24)

Alex Negrea a avut cel mai intens eveniment dn viata sa. A prezentat, a dansat si a fost un capitan de senzatie pentru o echipa de fete. A doua zi, imediat dupa ce l-am sunat sa-l invit la sala, a adormit!

Si, in premiera, la editia 10 a venit Mosul. Unul original insa – Cabral. Prezenta lui m-a emotionat! Cabral mi-a facut marea bucurie de a veni la Paraul Rece doar pentru a petrecere cateva ore alaturi de noi! N-am vazut Mos mai potrivit si mai plin de inspiratie si nimic nu se compara cu veselia care a cuprins participantii cand Mos Craciun le-a oferit jucarii. Multumesc, Cabral!

Ca de obicei, Giuseppina si Simona s-au asigurat ca magia exista! Si ca toata lumea este acum cu ochii pe editia cu numarul 11 a taberei de la Paraul Rece!

Social Media Camp este un eveniment Biz, sustinut de Staropramen, Telekom, UniCredit Bank, Calif, Eisberg, Veka, HTC, Chivas, Banca Transilvania, Activia si Splat . Masina oficiala a taberei este Renault.

FullSizeRender (26)