Marta Usurelu

Marta Usurelu

Spune-i pe nume meseriei tale!

De multi ani meseriile din domeniul comunicarii nu mai corespund cu cele din Codul Ocupatiilor din Romania (COR). Toti profesionistii din domeniu au la titulatura “oficiala” ocupatii care n-au legatura cu ce fac in viata de zi cu zi.

Tot de multi ani, de 18 mai exact, revista Biz scrie despre cele mai dinamice industrii din Romania si analizeaza domeniile de activitate in care poate aduce valoare adaugata. Interviurile si articolele dedicate sau evenimentele pe care le organizam sunt cateva dintre motivele care ne-au determinat sa incepem sa realizam o serie de instrumente necesare si care sa prezinte cat mai eficient fiecare domeniu.

Pentru profesionistii din companii adunam, de peste 5 ani, cei mai importanti directori de marketing in anuarul 150 Marketing. In comunicare, tot de 5 ani, realizam, impreuna cu compania de cercetare de piata Unlock Research, Topul Agentiilor de PR din Romania si, de opt ani, analizam brandurile locale si editam anual Brand Ro, Cele mai puternice 100 de branduri romanesti.

Si lista continua. Anul acesta am lansat Digital Report iar pentru inceputul lunii aprilie pregatim Antreprenori de Romania, cele mai importante companii antreprenoriale romanesti dupa cifra de afaceri.
Nici inovatia si tehnologia nu sunt neglijate. In BizTech am prezentat si continuam sa aducem in prim plan cele mai noi inovatii si tehnologii, topurile pe cele mai importante categorii de gadgeturi si multe opinii pe acest domeniu, tinand cont ca putine companii inoveaza la propriu in Romania. Acesta este motivul pentru care am sustinut si suntem mereu alaturi de inovatorii romani prin evenimente, campanii precum “Sustinem inovatia” si multe proiecte dedicate.

In digital si social media, am fost pionieri in presa romaneasca. De peste 11 ani prezentam aceste noi medii. De la topuri si liste cu cei mai influenti oameni, la cele mai puternice campanii si cele mai folosite canale, ne-am pus puternic amprenta pe acest domeniu. Este un pas firesc pentru noi sa solicitam acum introducerea in COR si Nomenclator a meseriilor din digital care, de mai bine de 10 ani, exista in Romania.

De ce meseriidepe.net

Ideea campaniei apartine echipei DDB Romania, care a gandit o intreaga strategie de popularizare a efortului nostru de a face oficiale meseriile din digital. Pentru a include in COR noile meserii din mediul online, echipa Biz lucreaza deja de cateva saptamani la realizarea intregii documentatii necesare.

Aceasta include un memoriu justificativ si descrierea detaliata a fiecarei ocupatii, precum si adunarea unui numar reprezentativ de semnaturi de la oamenii din industrie care au aceste meserii, inexistente in COR, pentru a demonstra existenta lor, cat si necesitatea oficializarii acestora. Toate informatiile adunate impreuna cu petitia de introducere a noilor meserii vor fi depuse la Ministerul Muncii, institutia competenta sa actualizeze COR.

Mai departe, Ministerul Muncii trebuie sa ne dea, conform legii, un raspuns in termen de 30 de zile. Pornim de la premiza ca acesta va fi pozitiv, dar mai ales de la realitatea in care traim si ne desfasuram activitatea ca si companie antreprenoriala: daca nu faci tu, nu face nimeni in locul tau. Si ca cineva, in acest caz noi, trebuie sa treaca la fapte.

Foto © Garsya | Dreamstime.com