Marta Usurelu

Marta Usurelu

Ce face Gabriela Lungu la Notino

După 20 de ani de experiență în industria de marketing și comunicare Gabriela Lungu a anunțat astăzi oficial că a acceptat un job de cealaltă parte a baricadei: la client. Din martie, Gabriela este Global Chief Marketing Officer al grupului Notino. Grupul, din care în România face parte retailerul online Aoro, este prezent pe 16 piețe și intenționează sa se extindă în acest an în alte 7 țări.

Ce te-a determinat să accepți această nouă poziție?
Notino a fost o combinație irezistibilă pentru mine: o companie de succes, în creștere, dar care are încă multe de făcut la capitolul brand și comunicare, deci îmi lasă spațiu larg de acțiune. În plus, are sediul central în țara în care trăiesc acum alături de familia mea! Compania este o organizație mare, cu resurse generoase, dar care este condusă foarte agil și antreprenorial, exact cum îmi place mie. Mi s-a părut un job potrivit, iar întâlnirea cu Michal Zámec, fondatorul Notino, un om plin de pasiune pentru acest domeniu, a întărit acest lucru.

Ce presupune, concret, jobul tău? Care sunt principalele tale responsabilități?
Ca Global CMO sunt responsabilă de activitățile de marketing și comunicare ale firmei în toate cele 16 piețe în care activăm, precum și pentru lansarea în noi piețe. Rolul meu este de avea viziunea strategică pentru brandul Notino, de a injecta o doză sănătoasă de inovație în întreaga companie, de a susține vânzările și dezvoltarea firmei, precum și de a construi brand equity. Fac parte din boardul companiei și raportez direct la CEO. Conduc o echipă globală de 60 de specialiști din Cehia și coordonez totodată cu ajutorul directorilor de marketing locali echipele de marketing din cele mai mari piețe în care activăm. Sunt implicată în tot procesul de rebranding global, dar în România implicarea este mai mare. Și mai personală.

Vii cu un background de mai mulți ani în agenții, iar acum te afli prima dată de partea cealaltă, în postura de client. Ce reprezintă acest lucru?
Oportunitatea de a construi un brand global care să inspire, nu doar să ajute, un disruptive brand cu care să democratizăm și să demistificam industria frumuseții făcând-o mult mai accesibilă cumpărătorilor smart.
Prilejul de a fi un client luminat și curajos, așa cum mi-a plăcut mie să am întotdeauna.
Șansa de a vedea lucrurile din interior, nu doar din exterior.
Posibilitatea de a-mi folosi întreg bagajul de cunoștințe și experiențe (de la creative leadership la business management, de la brand building la PR, de la advertising la social media), precum și de a învață lucruri noi (vorbesc de zonă de performance marketing, de exemplu, pe care am explorat-o doar tangențial în trecut).

Care sunt pașii relansării și când va fi finalizat acest proces în România?
Relansarea atât în România, cât și la nivel global, are în vedere foarte multe aspecte ale business-ului nostru, și își va face simțite efectele pozitive în mai toate elementele, de la brand la site-ul propriu-zis, de la comunicare la beneficiile pentru cumpărători. În Romania ne dorim să finalizăm acest proces anul acesta, în funcție de cât de rapid se vor familiariza cumpărătorii cu Notino. Pe plan global, procesul va fi finalizat anul următor.

Gabriela Lungu a condus cu succes în România două firme de comunicare: Ogilvy Public Relations între 2002 și 2006, și THE PRACTICE, astăzi MSLGROUP The Practice, firma pe care de altfel a și fondat-o în 2006 și care a fost achiziționată de Publicis Groupe în 2013, când agenția era cotată ca una dintre cele mai creative firme de PR din lume. În ultimii 4 ani, Lungu a trăit în Londra, Marea Britanie, unde a lucrat pentru unele dintre cele mai apreciate firme de comunicare din lume: Weber Shandwick (unde a fost Consumer Marketing Practice Leader pentru EMEA, și apoi Chief Creative Officer pentru UK și EMEA) și TBWA London, unde a fost Creative Partner pentru Airbnb.