Marta Usurelu

Marta Usurelu

Profilul directorului de marketing

Desi nu au cea mai mare putere de decizie dintr-o companie, directorii de marketing sunt foarte importanti. Sunt oamenii care reusesc sa transforme un produs intr-un brand, cei care stiu cum sa creasca vanzarile si decid strategiile de comunicare.

Analizam constant acest domeniu, organizam evenimente dedicate marketingului si, de trei ani, publicam anuarul celor mai importanti directori de marketing. Analiza pe care o facem in fiecare an arata o mare fluctuatie in randul directorilor de marketing.

Peste 40% dintre acestia s-au schimbat in ultimii doi ani. Sub 10% sunt promovati in companie sau in alte tari. Majoritatea nu pleaca pe o pozitie similara intr-o alta companie sau in alt domeniu, ci pleaca din marketing.

Schimbarea este insa mult mai mare. Cei nou veniti in pozitia de director de marketing innoiesc in proportie covarsitoare echipa departamentului si agentiile cu care lucreaza, iar strategia si directiile incepute de echipele precedente sunt in cele mai multe cazuri schimbate si ele.

Dar care este profilul directorului de marketing? Datele din ultimii ani, asa cum reies din research-ul Biz, realizat impreuna cu Madalina Uceanu, Career Advisor, arata un model clar in acest domeniu:

65% dintre directorii de marketing sunt femei
Peste 56% au fost avansati din cadrul companiei
Aproximativ 40% sunt absolventi de ASE
Media de experienta in aceasta pozitie este de 7 ani
Experienta in business este, in medie, de 13 ani
10% sunt promovati in cadrul companiei sau in alte tari
40% dintre directorii de marketing din ultimii 2 ani s-au schimbat.

Din septembrie, lucram la o noua editie a anuarului. Peste 300 de oameni de marketing au competat formularul. Ii invit, pe cei care doresc, sa solicite formularul la lelia.petrescu@revistabiz.ro. Anuarul din acest an va fi lansat pe 24 noiembrie, la Zilele Biz, si va contine profilele directorilor de marketing selectati pe baza clasamentului celor mai mari investitii in publicitate, precum si in baza dinamicii campaniilor de marketing derulate in ultimul an.

Foto © Evgenyi Gromov | Dreamstime