Marta Usurelu

Marta Usurelu

Cine sunt directorii de marketing?


Le vedem campaniile la TV, le cumpărăm produsele, dar știm foarte puține despre echipele de marketing care gestionează bugetele de publicitate. Cu fiecare ediție, anuarul 150 Marketing prezintă oamenii din spatele strategiilor de marketing, ne ajută să-i cunoaștem mai bine pe acești speialisti și să aflăm ce îi inspiră în viața profesională. Toate aceste informații sunt utile atât pentru educarea generațiilor următoare, cât și pentru consolidarea comunității oamenilor de marketing.

Dar cine sunt cei mai importanți directori de marketing?

• 75% dintre cei care ocupă poziții de conducere în departamentele de marketing sunt femei
• Academia de Studii Economice din București a scos cei mai mulți directori de marketing care azi gestionează bugetele celor mai mari investitori în publicitate (50%)
• 14 ani este media anilor de experiență a celor mai importanți directori de marketing din România

Acesta este pe scurt portretul robot al celor care conduc departamentele de marketing în România. Cei mai importanți dintre ei sunt reuniți în Anuarul Directorilor de Marketing din România, o inițiativă Biz care analizează anual acest domeniu.
Ajuns la a IV-a ediție, anuarul este o radiografie a industriei, așa cum arată ea în 2018. Portretul marketerului român de mai sus este completat și de alte cifre interesante:

• 39 de ani este vârsta medie a directorilor de marketing
• 56% dintre cei care ocupă poziții de marketing au absolvit studii post universitare
• 75% au urmat cursuri și traninguri de specializare ținute fie în cadrul companiilor pentru care lucrează, fie în organizații acreditate în domeniu

Deși nu oferă, pentru cei care se întreabă, emailul direct al acestor oameni, și nici numărul lor de telefon, cartea aduce informații prețioase pentru orice profesionist, fie că lucrează în marketing, vânzări sau comunicare, pentru că deschide orizonturi și oferă repere în domenii în care ani de zile n-au existat.

Mai mult, pentru profesioniști, din carte nu lipsesc recomandările oamenilor de marketing despre lecturile obligatorii în domeniu. Pe lângă “clasicii industriei” – Al Ries, Jack Trout și Philip Kotler, recomandările includ multe nume noi și din noul val de autori de best sellers – Malcolm Gladwell, Seth Godin și Martin Lindstrom.

Printre cele mai recomandate cărți de marketing se regăsesc “Guerilla Marketing” de Jay Conrad Levinson; “Unleashing the Ideavirus” de Seth Godin; “The Thank You Economy” de Gary Vaynerchuk și “Buyology: Truth and Lies About Why We Buy” Martin Lindstrom.

Anuarul “150 Marketing” a fost lansat astăzi la conferința Best Marketing și poate fi comandat online.