“Stam ore intregi si gandim modul in care sa raspundem la email-urile clientilor. In care le expunem detaliat ideile pentru ca, dintr-un cuvant, ies de multe ori adevarate furtuni si, in loc sa fie doar intr-un pahar cu apa, ele se termina cu incetarea contractului.” – va suna cunoscut?
Daca lucrati in comunicare, sunt sigura ca v-ati lovit de aceasta problema.
Sau “Nu avem inca raspunsurile pentru interviu. Revenim cat de curand le avem”. Suna la fel de cunoscut?
Acesta este raspunsul pe care oamenii de PR il transmit jurnalistilor carora le-au solicitat, indelung, publicarea unui interviu pentru clientii lor. Doar ca raspunsurile n-au mai venit. Si au inteles in acel moment 2 lucruri: ca nu vor mai veni si ca sunt intr-o situatie ingrata fata de jurnalistul care asteapta raspunsurile, fiind dead-line.
Ce faci ca om de comunicare? In special cand ai experienta si nu esti prima data intr-o asemenea situatie! Propui clientului o serie de raspunsuri. Pare ciudat? Da, poate parea ciudat pentru multi oameni, dar nu pentru cei care lucreaza in domeniu. Asa se intampla. Oamenii de comunicare ajung, de multe ori, sa fie cei care, la finalul zilei, vor sa impace si clientul si jurnalistul. Sa lase loc de buna ziua.
Sunt multe exemple de acest gen in piata. Multe cazuri in care agentiile de PR achita toate costurile pentru conferintele de presa, pentru materialele de promovare, din bugetele lor, urmand a primi de la client banii peste 60 sau 90 de zile. Pare la fel de ireal? Nu este. Este modul in care multi oameni de comunicare spera ca-i pot face fericiti pe clienti si-i tin langa ei.
Acest sistem functioneaza si multe agenti de PR reusesc, in timp, sa faca pe langa intreaga strategie de comunicare a clientului si impartirea bugetelor de comunicare si marketing. Da, si asta se intampla, si de cele mai multe ori, in aceste situatii, si clientul si agentia sunt fericiti!
Ceea ce se intampla cel mai rar este sa colaboreze si sa lucreze ca niste parteneri. Dar ce inseamna acest parteneriat? Unde incepe si unde se termina job-ul omului de comunicare? Ce doreste clientul de la o agentie? Cat este de greu sa ai oameni buni in agentie si cum sa-ti pastrezi clientii? Sunt intrebari care au multe raspunsuri pentru care exista mereu exceptii! Intrebari la care ne-am propus sa gasim raspunsuri si solutii la PR&TheWeb, de la pricipalii oameni de comunicare din Romania si de la marii clienti din piata.
In premiera, la aceasta editie a evenimentului, lansam cartea Top PR Romania, un proiect editorial care prezinta peste 50 de agentii de PR, cu date de business, serviciile pe care le ofera si portofoliul de clienti pentru care lucreaza. Cercetarea este realizata pentru al patrulea an consecutiv de Biz si Unlock Market Research, si este o radiografie a industriei de PR din Romania care ia in calcul atat indicatori de business, cat si indicatori calitativi, rezultati din analiza asteptarilor si a perceptiilor pe care clientii serviiciilor de PR le au fata de agentiile de comunicare cu care lucreaza.
Detalii despre invitati si subiectele de discutie sunt pe siteul conferintei. Ca de fiecare data, va astept sugestiile, atat pentru temele de discutie precum si pentru invitatii de pe scena si, ne vedem la conferinta!
Foto © Aleksandr Atkishkin | Dreamstime.com