Criza a fortat companiile sa actioneze. Si desi multe dintre reactiile marilor companii sunt lente, se poate observa decizia ferma de a actiona in fata conditiilor economice. Mai mult, in companiile in care scaderile au fost mari au avut loc si inca mai au schimbari de personal si strategie.
In contextul noii realitati, am demarat o serie de discutii si intalniri cu top manageri, consultanti de management si headhunteri pentru a vedea care este profilul noului manager, al omului care in ultimii ani de criza a condus marile companii.
Cum era firesc, criza i-a determinat pe top manageri sa devina mai creativi, mai focusati pe realitatea imediata si mai ales pe solutii. Toti au declarat ca in ultimii ani muncesc mai mult, in conditii de stres mai mari si ca au adunat in jur oamenii buni pe strategie. Dar, desi in criza salariile top managerilor au continuat sa creasca, performantele intarzie sa apara in multe cazuri.
Tot in urma intalnirilor si discutiilor avute reiese ca in continuare multi top manageri isi exercita functia in limitele stabilite de job description. Nu risca sa-si prejudicieze pozitia si stabilitatea. Si sunt putini cei care vin cu idei curajoase, care schimba sau pot schimba directia companiei si mersul lucrurilor in domeniul in care activeaza.
Salut insa deschiderea de care incep sa dea dovada in identificarea de noi solutii pentru traversarea acestei perioade si comportamentul mai flexibil pe care am inceput sa-l vedem in ultimii ani si la marile companii. Articolul care are la baza toate informatiile primite de la top manageri, consultanti de management si headhunteri a aparut in revista Biz si poate fi citit aici.
Foto @C Alphaspirit -Dreamstime.com