Fiecare antreprenor este diferit. Are povestea si provocarile lui, dar daca-i analizezi, observi cu usurinta ca antreprenorii au multe puncte comune. Impartasesc aceeasi energie si pasiune pentru afacerea lor, iar cele mai productive si frumoase discutii sunt cu alti antreprenori!
Sunt oameni care gandesc continuu strategii pe termen mediu si lung si isi cantaresc si gestioneaza cat mai atent timpul de lucru si cel cu familia, pentru ca, dupa ani buni in care s-au neglijat, au inteles ca nu sunt roboti si incep sa fie atenti si la programul si sanatatea lor. Iata 7 atuuri ale antreprenorilor pe care le-am identificat in primii mei 7 ani de antreprenoriat:
1. Iubesc pur si simplu ce fac
Indiferent cat este de greu si cate sacrificii fac, antreprenorii isi iubesc afacerea. Si sunt mereu gata s-o ia de la capat. Pasiunea pentru ideea lor este motorul intregii afaceri. Pasiunea si perseverenta ii ajuta sa gaseasca solutii sa supravietuiasca si sa aiba succes.
2. Invata de la cei din jur
Multi dintre antreprenori au lucrat in domeniul in care activeaza sau intr-unul conex si stiu care sunt principalele oportunitati si riscuri. Sunt oameni care au invatat de la sefii si colegii lor, cei care au “furat” cat mai mult de la managerii langa care au lucrat.
3. Adopta tactica pasilor mici
Pentru ca n-au experienta, cei mai multi antreprenori fac greseli. Mai mari sau mai mici, dar greseli din care invata. Asa ajung sa cantareasca fiecare pas si sa-si asume fiecare victorie sau esec. Doar dupa ce prind “mersul afacerii” si-si consolideaza o baza stabila pun in aplicare ideile mari. Tactica pasilor mici ii ajuta sa-si calibreze ritmul, sa-si formeze echipa si le confera incredere.
4. Stiu ca sunt principalul promotor si vanzator din companie
Desi sunt diferiti, antreprenorii stiu ca ei sunt, de cele mai multe ori, cei mai buni oameni de vanzari pentru compania lor. De aceea isi invata lectia: cum sa se prezinte coerent si scurt si invata sa-si faca branding. Increderea in ceea ce fac si faptul ca stiu exact ce pot ii ajuta sa castige usor clienti noi si increderea celor din jur.
5. Sunt mereu in alerta
N-au timp sa analizeze toate detaliile afacerii si sa gandeasca strategii complexe pentru ca sunt mereu in actiune. Construiesc sau “repara” ce nu merge, cauta solutii pentru a face sa functioneze mai bine afacerea. Programul este pur si simplu 24/7, fara vacanta. Stiu mai bine ca oricine ca de ei depind lucrurile si au invatat cea mai frumoasa lectie: sunt permanent atenti la ce este in jur!
6. Au planul facut!
Antreprenorii stiu cine este concurenta, ce face bine si unde schiopateaza, ce pot face ei mai bine sau ce-ar trebui. Isi fac planuri cu ce au nevoie si cum pot creste businessul. Nu fac lucrari de masterat, dar in cateva pagini au trasate clar ideea si viziunea lor.
7. Sunt lideri
Da. Dupa ce-ai avut unul sau mai multe esecuri, intelegi cine esti si ca aceasta stare se transmite prin rezultatele si gesturile tale. Ca cei din jur vad, la un moment dat, daca esti un om cu viziune sau un manager slab. Antreprenorii stiu ca ei dau tonul in companie si ca succesul vine cand recunosti si iti asumi si victoriile si esecurile. Ca nimic nu este mai important decat sa te urmeze echipa si partenerii.
Ziua Micilor Afaceri
Nimeni nu intelege mai bine ca antreprenorii sacrificiile si greutatea fiecarui nou pas! Nu stie mai bine ca ei cum e sa fii continuu contra cronometru, cu multe de facut in acelasi timp si mereu in cautarea unei noi solutii de a te face cunoscut si de a atrage clienti.
Va recomand sa observati efervescenta cu care vorbesc, cand se intalnesc, modul in care relationeaza. Sunt cei care inteleg cu adevarat problema omului care vorbeste si-i ofera solutii. Sunt oameni care se implica si care, prin acest simplu gest, reusesc sa le incarce si celor din jur bateriile.
Incerc sa nu ratez nicio ocazie sa-i intalnesc si sa descopar noii antreprenori si ideile lor si acesta este motivul pentru care astept Ziua Micilor Afaceri de pe 11 octombrie.
Initiativa apartine METRO Cash & Carry si reuneste un numar impresionant de antreprenori. Cu siguranta i-ati vazut pe outdoor-urile din oras sau in spoturile TV.
Cu ocazia evenimentului Ziua Micilor Afaceri, compania a lansat o platforma pe care micii antreprenori, clienti sau non client METRO, se inregistreaza si isi posteaza pana la finalul zilei ofertele, dar si prezentarea companiei. Este locul in care poti vedea, la doar un click distanta, ce afaceri au mai aparut, ce strategii adopta, cine sunt antreprenorii si cu ce oferte vin.
Blogul martausurelu.ro sustine campania de comunicare a companiei METRO Cash & Carry cu ocazia aniversarii a 20 de ani de la deschiderea primului magazin in Romania.