Comparativ cu anii trecuti, in 2013 entuziasmul in social media a scazut. Nu mai sunt companii care incearca marea cu degetul doar pentru a fi temerare. Implicate si convinse de acest domeniu sunt brandurile care au reusit sa aiba rezultate si au vazut roadele investitiilor.
Marea realizare ramâne insa faptul ca mai toate companiile au inteles ca trebuie sa realizeze campanii integrate.
Un alt mare plus este ca din ce in ce mai multi oameni de comunicare si de marketing au inceput sa cunoasca universul social media.
Pentru ca, fie ca le place sau nu, ca vor sau nu, brandul si produsele lor sunt in social media si este mult mai bine sa fii prezent in acest domeniu pentru a controla si incerca sa comunici si ce doresti, nu doar sa raspunzi “parerilor” consumatorilor.
Ca si importanta, brandurile aloca cel mai mult timp si buget pe Facebook. Urmeaza campaniile pe bloguri care, construite corect, continua sa aduca rezultate frumoase, ba chiar de multe ori peste asteptari. La polul opus, canalele social media mai putin folosite sunt LinkedIn, Pinterest si Google+.
O analiza a companiilor cel mai prezente in canalele sociale arata ca predomina brandurile din FMCG (42%) si cele din IT&Tehnologie (30%). Clasamentul este completat de marci din domeniul auto si bancar.
Dar ceea ce se poate spune cu precizie este ca social media are deja un loc dedicat in bugetul de marketing. Si ca este o unealta care, in mâinile omului de marketing potrivit, poate face adevarate minuni pentru un brand.
Sursa foto: Shutterstock