marta usurelu

O noua tendinta, angajarea vedetelor

dreamstime_s_11554042

Va invit sa facem un exercitiu. Va rog sa va ganditi la oameni cu pozitii de middle si top management care in ultimii 3-4 ani s-au mutat de la o companie la alta. Da, El! Si Ea! Da, stiu, sunt mai multi, unii care chiar s-au mutat de mai multe ori in ultimii 4 ani!

Va invit acum sa va ganditi la acesti oameni. Cu unii poate ati lucrat. V-au inspirat? V-au ajutat in efortul colectiv in care ati colaborat? Dar, cel mai important, ati avut rezultate? Eu, din redactie, nu am prea vazut rezultate la multe astfel de “vedete”. Nici in acest interval de timp, si nici inainte. Dar nici n-am vazut sa aiba o imagine proasta, desi unii dintre ei au fost eliberati din functie.

Nu orice zboara se mananca si nu orice personaj care a fost director de marketing sau in cine stie ce alta pozitie de top este o buna achizitie. Timpul le cerne pe toate si, desi angajatorul plateste, de cele mai multe ori nu se invata minte. Iar cei care nu demonstreaza mare lucru ajung in alte companii, chiar concurente, pe pozitii si mai bune. Cum? Se pare ca este o nou tendinta pe piata: sa angajezi nume, acest gen de vedete care se plimba dintr-un job in altul.
Nu cred ca head-huntingul e de vina. Si nici omul in cauza, care apropo, stie sa-si faca branding si sa se vanda bine unei companii. Oricum, tot ea este cea care va simti pe propria piele in minim 1-2 ani ca trebuie sa reangajeze pe altcineva pe aceeasi functie.

De ce? Pentru ca alege renumele in loc sa il verifice. Cautati sa aflati mai mult despre un om decat ce functie a avut. Ganditi putin inainte sa “cadeti pe spate” in fata cuiva. Se presupune ca aveti experienta si stiti ce cautati. Incercati mai ales sa vedeti daca acel om este ceea ce va trebuie. Daca aduce valoare si va ajuta sa va cresteti businessul. Priviti dincolo de nume si renume!

Foto © Casaalmare | Dreamstime.com

Comentează

Share article:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email