Ultimii doi ani au stat sub puterea magica a cuvantului “inovatie”. Toate companiile inovau intr-un fel sau altul. De anul trecut, observ o noua tendinta: se pune accentul pe experienta. Consumatorii vor si ei sa experimenteze, iar brandurile incep sa foloseasca in campanii acest nou cuvant preferat.
Un prieten chiar mi-a spus ca anul acesta se axeaza pe experiente. L-am felicitat si l-am intrebat ce intentii are. Lucruri noi – a fost raspunsul. Toate-s vechi si noua toate, nu? Se vede clar ca lupta preturilor mici ne-a obosit. Si pe noi, si pe companii. Si ca in sfarsit a venit si la noi moda “experientelor”.
Brandurile incep sa inteleaga ca trebuie sa fie mai aproape de nevoile clientului si sa aduca valoare celor care le achizitioneaza. Nu este ceva nou, dar multi parca au uitat acest lucru. Cand vrei sa iesi din lupta pretului cel mai mic, singura sansa este sa demonstrezi valoarea adugata pe care o oferi. Si experienta diferita pe care o poti aduce consumatorului.
Este o tendinta care suna al naibii de bine pentru consumator si sper sa vedem din ce in ce mai mult anul acesta campanii inteligente si produse bune lansate pe piata. Dar, mai ales, sper sa vedem ca oamenii de marketing au inteles ca pe consumator nu-l intereseaza ce vrea compania si brandul lor, ci doar ce vrea el sa faca. Iar cea mai buna cale sa-l atragi este sa-i arati cum poti sa-l ajuti si sa-i oferi o experienta unica. Asa te pozitionezi, asa iti comunici avantajele pe care le ai fata de ceilalti concurenti, asa il atragi si il fidelizezi. La cat mai multe experiente frumoase in 2015!
Foto © Taeya18 | Dreamstime.com