marta usurelu

Redescoperirea identitatii

Lana-Dumitru

Brandurile si motivele romanesti nu reprezentau interes pentru nimeni in urma cu 6-7 ani. Din contra, produsele straine erau apreciate si tot ce era romanesc era desconsiderat. Am initiat atunci cu revista Biz primul studiu al brandurilor romanesti care a reunit un Top 50 al celor mai puternice branduri. Imi amintesc cum toti interlocutorii ma intrebau curiosi daca exista 50 de astfel de branduri!

Au venit apoi anii in care “Made in Romania”, brandurile si motivele romanesti au revenit la moda. A reinviat pasiunea pentru traditie si am reinceput sa mancam si sa ne imbracam romaneste si sa ne apreciem radacinile.

A fost nevoie de ani si de multa respingere a tot ce era romanesc pana am inteles ca, de fapt, valorile noastre sunt reale. Si unice. Ca sunt la fel de frumoase ca ale altora. Sau chiar mai frumoase!

Nu pot sa uit cu cata incantare si apreciere a revenit ia, dupa ce marii creatori au aratat-o pe celebrele podiumuri de moda internationale, iar motivele romanesti au prins aripi din momentul in care Lana Dumitru a reusit sa le impuna in colectia Puma.

Astazi purtam cu mandrie haine cu motive romanesti. Ne plac si cautam pantofi si accesorii cu aceleasi motive, ne uitam cu drag la mobilier sau la alte produse si magazine in care regasim traditii romanesti. Este o normalitate. O etapa in care incepem sa intelegem ca in marea digitalizare si internationalizare avem o identitate. Una care ne place.

Va invit sa cititi cea mai recenta editie a revistei Biz, una dedicata creatorilor si antreprenorilor care au construit afaceri pe traditiile si motivele romanesti.
Motive sa iubim Romania

Comentează

Share article:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email