Dero a urcat anul acesta in fruntea clasamentului BrandRo, 100 cele mai puternice branduri romanesti, dupa cinci ani in care Borsec a ocupat prima pozitie in studiul realizat de Unlock Market Research si revista Biz.
Dero si Borsec sunt urmate de Arctic, Dorna, Gerovital, eMag, Farmec, Dedeman, Elmiplant si Napolact. Studiul din acest an evidentiaza trendul ascendent al categoriei de alimente si produselor de igiena, majoritatea marcilor din top 10 fiind din aceste categorii. Apele minerale sunt in continuare in fruntea clasamentului, fiind in linie cu tendintele generale de orientare catre natura si sanatate a consumatorilor.
Si categoria retail este una foarte dinamica, cu multe schimbari si cresteri la nivel de brand. eMag isi mentine pozitia de lider in interiorul categoriei, iar in topul 100, retailer-ul are o crestere semnificativa, intrand in top 10.
Metodologia studiului
BrandRo a vizat masurarea “puterii” marcilor romanesti din perspectiva investitiei de incredere si afectivitate care le este acordata de catre consumatori, fara a include indici financiari si comerciali. O marca este cu atat mai puternica din perspectiva romanismului cu cat reuseste sa-si mentina pozitia in top, indiferent de fluctuatiile socio-economice specifice ultimilor ani.
Studiul are la baza 1.000 de interviuri online si este reprezentativ la nivel urban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, impartire pe sex si varsta a populatiei, intre 18 si 55 de ani. Performanta marcilor romanesti a fost masurata in baza a patru indicatori: investitia de afectivitate in marca, puterea marcii, gradul de utilizare si notorietatea ei. Importanta unei marci pentru consumator a fost masurata cu ajutorul metodologiei MaxDiff (Maximum Differentiation Scaling).
Prezentarea integrala a clasamentului, metodologiei si a concluziilor topului se gasesc pe revistabiz.ro si in editia tiparita a revistei Biz. Rezultatele studiului pot fi citite integral in a sasea editie a cartii “100 cele mai puternice branduri romanesti”, pe care o puteti comanda la adresa de email [email protected].
Studiul a fost lansat astazi, la evenimentul BrandRo, organizat de Revista Biz la galeria Galateca.