Oamenii de marketing sunt esentiali intr-o companie, iar un plan de marketing bun si implementat eficient face o diferenta enorma, atat la rezultate, cat si in fata concurentei.
Criza a adus cu ea multe rele, dar si ceva bun. A evidentiat capacitatea unor profesionisti de a avea rezultate indiferent de conditii si a scos la iveala in multe locuri valoarea de nonvaloare. Iar acum, cand bugetele mari sunt raritati, se vad mult mai usor directorii de marketing eficienti si cei care doar au grija sa-si pastreze locul.
Analiza pe care o facem in fiecare an si in special interactiunea pe care echipa Biz o are cu marile companii pentru realizarea Anuarului Directorilor de Marketing arata o fluctuatie neasteptat de mare in randul directorilor de marketing, in special in ultimii doi ani.
Peste 40% dintre directorii de marketing s-au schimbat in ultimii doi ani. Interesant este ca acestia nu pleaca pe o pozitie similara intr-o alta companie sau intr-un alt domeniu, ci pleaca din marketing. Foarte putini (sub 10%) sunt promovati si primesc alte joburi in companie sau in alte tari. Cei mai multi parasesc domeniul.
Iar cei care vin sunt oameni tineri, unii buni si dornici sa invete si sa se dezvolte. Altii nepregatiti. Si primii si cei din urma schimba in proportie covarsitoare echipa de marketing si agentiile cu care lucreaza, iar strategia si directiile incepute de echipele precedente sunt in cele mai multe cazuri schimbate si ele.
Cu siguranta se explica mult mai usor, stiind aceasta realitate din marketing, numarul mare pe pitch-uri si migratia continua a agentiilor la clienti, dar tot nu pot sa nu ma intreb unde se duc directorii de marketing buni si cand vor veni altii la fel in locul lor.
Unde se duc, ce fac directorii buni de marketing si ce urmeaza in acest domeniu vorbim la Best Marketing, pe 26 mai.
Foto © Olivier Le Moal | Dreamstime.com
1 comentariu
[…] Unde pleacă directorii de marketing? […]