Campionul brandurilor romanesti in 2016 este Gerovital, brandul care a urcat patru pozitii fata de topul BrandRo de anul trecut, studiul care prezinta cele mai puternice 100 de branduri romanesti.
Detinut de producatorul clujean de cosmetice Farmec, Gerovital este o marca vizibila, care inoveaza si se mentine in pas cu tendintele.
Borsec si-a pastrat pozitia secunda, pe care s-a clasat si in anul 2015. Cele doua branduri sunt urmate de Dero, Farmec, Elmiplant, Arctic, eMAG, Poiana, Napolact si Dorna.
Acestea sunt brandurile care ocupa Top 10 care conduce in studiul realizat de Unlock Market Research pentru revista Biz. Rezultatele studiului au fost lansate astazi in premiera la evenimentul BrandRo, organizat de echipa revistei Biz la Galeria Galateca.
Publicul sustine activ ce e romanesc
Adina Vlad, Managing Partnerul Unlock Market Research, a enumerat la evenimentul de lansare o serie de modificari din zona brandurilor romanesti: “Daca pana acum vorbeam despre romanism – tendinta de revalorizare a romanescului – acum vorbim despre unul de modernism si avangarda romaneasca. Oamenii au inceput sa sustina activ tot ce e romanesc, sa creada din nou in valoarea nationala si sa promoveze Romania”, a spus Adina Vlad.
Oamenii s-au schimbat si sub impactul revolutiei tehnologice. S-au transformat in consumatori avizati, care iau decizii in cunostinta de cauza. Astfel ca, nu mai e suficient doar sa comunici, ci, cat de bine livrezi ca produs si ce lucruri faci pentru oameni, ce valoare aduci in viata lor.
Prezentarea intregului clasament, a metodologiei si a concluziilor topului se gasesc pe revistabiz.ro si in editia tiparita a revistei. Rezultatele studiului pot fi citite integral in a sasea editie a cartii “100 cele mai puternice branduri romanesti”, care se poate comanda online la [email protected].
Metodologie BrandRo
Studiul vizeaza masurarea “puterii” marcilor romanesti din perspectiva investitiei de incredere si afectivitate care le este acordata de catre consumatori, faraa include indici financiari si comerciali.
Cercetarea are la baza 1.000 de interviuri online si este reprezentativ la nivel urban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, impartire pe sex si vârsta a populatiei intre 18 si 55 de ani.
Performanta marcilor românesti este masuratain baza a patru indicatori: investitia de afectivitate in marca, puterea marcii, gradul de utilizare si notorietatea ei.
Importanta unei marci pentru consumator a fost masurata cu ajutorul metodologiei MaxDiff (Maximum Differentiation Scaling).
Respondentii au realizat alegeri multiple intre marci in urma carora a fost calculat un indice de preferinta. Analiza marcilor a fost realizata la nivel de categorie, indicele obtinut fiind ulterior analizat impreuna cu indicele de importanta al fiecarei categorii.
O marca este cu atât mai puternica din perspectiva românismului cu cât reuseste sa-si mentina pozitia in top, indiferent de fluctuatiile socio-economice specifice ultimilor ani.