marta usurelu

Cum mentii treaz interesul cititorilor pentru compania ta

dreamstime_s_7592506

Cum faci sa fii interesant pentru oameni? Sa le dai acel senzational pe care-l urmaresc fara sa uiti de informatiile mediului in care activezi? Cauti mereu abordari care sa intereseze si sa aiba impact. Raspunsul este simplu, nu? Sau pare, cel putin. Pana incepi sa-l pui in practica si iti dai seama ca simplu nu este cuvantul potrivit.

Va propun, din perspectiva de jurnalist, sa vedem cum putem trece peste rutina care a intervenit in comunicare. Ai o idee de interviu, bazata pe activitatea unui manager sau a unei companii, si propui sa faci interviul. Sau ti se propune. Ambele variante se intalnesc in realitate. De fiecare data urmeaza situatia in care interlocutorul trebuie convins sa ofere detalii si informatii noi. Relevante.

Multi manageri sau antreprenori nu vad insa realitatea in 3D. Atat ei, cat si echipele lor de comunicare vor articole clasice si informatii controlate. Se simt confortabil cu perspectiva 2D – un interviu cu poza in care interlocutorul sta la birou. Din experienta, cu cat omul intervievat este mai sus pe scara ierarhica, cu atat raspunsurile sunt mai seci si, chiar daca intervievatul ar avea de zis ceva interesant, un coleg de la PR ii atrage intotdeauna atentia cand are impresia ca “nu putem spune asta”.

Este o regula nescrisa care s-a impus din nefericire in majoritatea companiilor. O rutina care nu face bine nimanui. Pe de o parte, majoritatea companiilor si managerilor isi doresc sa apara in presa, sa se scrie despre ei, dar nu se gandesc ce ar putea sa spuna interesant. Multi oameni de comunicare pornesc de la premisa ca respectivul GM sau CEO de obicei nu apare in presa si ca tu, ca jurnalist, ai un mare noroc ca-l poti prinde la interviu. De ce mai vrei si informatii exclusive?

Se uita practic de realitate. Sunt putini oamenii care prin simpla lor prezenta constituie un punct de atractie. Si, de obicei, acei oameni au si informatii relevante de spus. Un alt interlocutor, indiferent de pozitie, daca nu vine cu informatii substantiale, nu atrage.

Dar, cel mai important, niciun cititor respectabil nu mai vrea azi informatii despre o companie care nu are o valoare pentru el, care nu-l afecteaza sau nu il intereseza in mod direct sau macar ca idee. Este o realitate pe care nu o poti invinge dacat prin aparitii relevante, care aduc valoare, care subliniaza stategia bradului sau capacitatea unui manager. Si pentru cei care se cramponeaza de cifre situatia s-a schimbat. Nu mai conteaza atat de mult ca inainte. Poti avea un articol mai puternic vorbind despre un plan sau proiect original pe care compania l-a implementat, iar impactul sa fie mai mare decat o cifra care pentru cititor, de multe ori, nu inseamna mare lucru.

Cum faci atunci ca sa mentii treaz interesul cititorilor pentru compania ta?,
• Anunti lucruri interesante si construiesti un profil uman al persoanei care reprezinta compania.
• Arati impactul proiectului pe care il ai. Nu ascunzi partile mai putin reusite.
• Oferi informatiile care conteaza pentru cititor si nu-ti faci doar profil de companie.
• Vorbesti despre ceea ce iubesc oamenii la brandul tau. Oferi, cand poti, informatii interne. De multe ori acestea dau savoare unui articol.
• Nu te temi sa lasi sa se vada latura umana a managerului, a echipei din spatele companiei. Inveti sa vorbesti si despre ce n-a mers, dar subliniezi reusitele.
• Esti autentic. Nu incerci sa te prezinti altfel decat esti in realitate, pentru ca se vede.

© Krishnacreations | Dreamstime.com

Comentează

Share article:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email