Japonezii sunt poporul care adoptă tehnologia cel mai rapid, dar și cei care știu să ofere o perspectivă proprie fiecărui produs! Pentru ei, lansarea IQOS a devenit un fenomen asemănător cu Apple, iar numărul și modelele accesoriilor pe care le-au creat în jurul acestui produs rivalizează lejer cu cele pentru telefoane mobile.
L-am întâlnit, în decembrie anul trecut, pe Paul Riley, președintele Philip Morris Japan, și am vorbit despre rezultatele IQOS la un an de la lansare. Entuziasmul și amploarea pe care IQOS le-a stârnit în Japonia au depășit toate așteptările producătorilor.
„Lansarea IQOS în Japonia este experiența vieții mele. În doi ani, de când am preluat această funcție, am înregistrat cele mai mari rezultate ale PMI din istorie!“, a declarat președintele Philip Morris Japan.Japonia are o populație de 127 milioane de oameni. Este o țară care n-a avut inflație în ultimii 10 ani și unde în fiecare secundă se cumpără un dispozitiv IQOS. Un milion de japonezi s-au convertit în doi ani la IQOS, iar din 20 de milioane de fumători, 5% au ales să utilizeze IQOS.
”Avem 7 magazine și peste 9.000 de locații în care suntem acceptați cu bucurie, dar ceea ce ne-a transmis clar că IQOS este un fenomen social este faptul că mai mulți producători locali au făcut nenumărate accesorii pentru dispozitivele noastre!“, a mai spus Paul Riley.
De ce IQOS?
Deși în ultimii ani fumatul a devenit tot mai dificil, studiile estimează că peste 1 miliard de oameni vor fuma în 2025. În ciuda tuturor pericolelor și a restricțiilor, numărul fumătorilor a crescut și continuă să crească.
Peste 7.000 de chimicale intră în corpul unui om când fumează. Majoritatea din cauza procesului de combustie care are loc la mai puțin de 800 de grade Celsius, temperatură care este riscantă pentru organism. IQOS a redus temperatura la mai puțin de 400 de grade Celsius și reduce numărul de chimicale, micșorând astfel și riscul de îmbolnăvire.
”IQOS reduce riscul de îmbolnăvire și are toxicitate mai mică decât țigările normale. În același timp, oferă satisfacție de gust, dar și ritualul de a fuma pe cât posibil la fel de apropiat de cel tradițional“, a declarat Paul Riley, precizând că în efortul de a dezvolta produse care să aibă un risc mai mic asupra sănătății, compania dorește să vină cu produse care să fie acceptate de consumatori. Altfel, tot efortul este în zadar. Un astfel de exemplu este Heatbar, un alt produs al companiei, care n-a avut succes. S-au vândut doar câteva unități din acest produs.
”IQOS este un succes pentru că încălzește tutunul, nu-l arde. Este un aerosol mai puțin dăunător“, a mai spus CEO-ul PMI Japonia.
PMI a investit 3 miliarde de dolari în acest nou mod de a fuma. A angajat 3.000 de medici și oameni de știință care să cerceteze și să analizeze domeniul și această nouă țigară și comunică transparent întregul proces de dezvoltare a IQOS.
”Toate studiile clinice dezvoltate pentru noile produse sunt în linie cu cerințele US Food and Drug Administration care are capacitatea de a reglementa și are jurisdicție asupra produselor din tutun. Am pornit la drum transparent și ne-am axat în dezvoltarea acestui nou produs bazându-ne doar pe cercetare și știință. Și, deși există scepticism, IQOS a fost deja acceptat de o mare parte a comunității medicale din Japonia. Motivul? Toate studiile clinice despre impactul utilizării IQOS au fost publice, indiferent de cum au ieșit rezultatele, și sunt autentificate de comunitatea medicală și a oamenilor de știință“, a precizat Paul Riley
Echipa de cercetare și dezvoltare PMI:
430 de experți în cercetare și dezvoltare
40 de naționalități
30 de discipline științifice și inginerești
30 de locații în întreaga lume