marta usurelu

Inovatia se invata

dreamstime_s_43541379

Inovatia este cuvantul-vedeta in Romania ultimilor ani. Toate companiile se intrec in a declara ca inoveaza. In a lansa noi proceduri si idei capabile sa revolutioneaza piata. Cu toate acestea, ori de cate ori cauti companii si departamente inovatoare ajungi intr-un punct mort.

Asa afli ca se inoveaza, dar la headquarter. Ca la noi vin doar proceduri care se implementeaza. Ca singurii care chiar inoveaza sunt mintile luminate capabile sa transforme ideile in realitate, dar putini dintre acestia fac inventii la scara mare. Ca cei mai multi tin cu dintii de idee pana o patenteaza si reusesc s-o finanteze. Sau ajungi sa afli de genialitatea lor cand primesc recunoastere internationala.

Cu toate acestea, managerii au inteles, atat la noi cat si peste hotare, ca, daca vor sa-si mentina leadershipul, au de dus o lupta continua pentru identificarea corecta a modului in care inoveaza si aplica inovatia.

Acesta este motivul pentru care de 15 ani, alaturi de echipa Biz, cautam inovatia si promovam antreprenorii si oamenii din companii care i-au inteles valoarea. Asa cum stim ca 84% dintre manageri sunt de acord ca inovatia este importanta in performanta companiei, si ca doar 6% sunt multumiti de performantele lor in inovare, la fel de bine stim si cum se va schimba situatia: invatand ce inseamna inovatia. Fiind mereu la curent cu ce e nou si se potriveste companiei tale.

Mai mult ca oricand, daca vrei sa inovezi, astazi poti s-o faci. Daca vrei sa inveti, ai de unde. Sunt multe site-uri, companii de consultanta, intruniri si evenimente dedicate inovatiei. Fara a porni de la premisa ca se pot schimba lucrurile peste noapte, fara guru si teorii fabuloase, venim in intampinarea celor care vor sa inoveze si reunim la Biz Innovation Forum specialisti care pot sa ne invete cum sa abordam inovatia. Cum se combina cu tehnologia si ce inseamna “design thinking”.

In toti ani de cand sustinem inovatia si oamenii care inoveaza, am invatat ca inovatia este de multe ori o schimbare de perspectiva. Dorinta de a incerca sa imbunatatesti permanent ce faci. Dar mai ales ca inovatia se invata! Si ca, asa cum se potriveste manusa companiilor dornice sa evolueze, care nu asteapta sa se reinventeze de la sine, se potriveste la fel de bine companiilor mici , cu mai putine proceduri, dar si companiilor mari – conduse de manageri vizionari care se incapataneaza sa traga intreaga corporatie dupa o idee.

Pentru ca a inova tine, in cele din urma, de oameni! De cei care sfintesc locul si reusesc sa-i faca si pe cei din jurul lor sa tina pasul cu schimbarile pe care tehnologia si conectivitatea le impun in fiecare zi.

Foto © Igor Stevanovic | Dreamstime.com

Comentează

Share article:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email