Atunci cand Regele Belgiei iti trimite o scrisoare prin secretarul sau personal, cu antetul cabinetului Palais de Bruxelles, inseamna ca ai facut ceva bine. Si incepi sa vezi oportunitati, inclusiv in criza, si sa prinzi curaj.
Suna frumos, aproape ca-n filme, dar, asa cum bine stim, viata bate filmul. Si exact asa s-a incununat primul meu an de antreprenoriat la Biz. La un an dupa ce in 2010 am preluat ca actionar revista si brandul Biz, ne-a venit intr-o zi de iarna, pe 1 decembrie mai exact, ideea sa facem un intreg numar al revistei peste hotare. Si cum, din punct de vedere economic si politic, Bruxelles-ul era orasul cu cel mai mare impact asupra Romaniei, in acel an am ales Belgia.
Nu am stabilit o data. Doar am venit cu idei si, asemeni unui bulgare de zapada, am inceput sa gasim motive peste motive care sa ne arate ca ideea este nu buna, ci incredibil de buna. In 3 zile am creionat proiectul si am inceput sa cautam interlocutori. Aveam feedback de toate felurile, cum sta bine la orice inceput de drum: “Mergeti in Belgia? Dar de ce nu faceti un numar in Moldova? Sau in Ardeal? Nu va mai ajunge Romania?” sau “De ce nu faceti ceva despre copii? Sau despre batrani?” ori “De ce nu adunati niste bani pentru cauzele pierdute?”. Am avut si reactii de business motivante: “La acest prim proiect realizat peste hotare nu va sprijinim. Vrem sa vedem cum iese si mai vorbim dupa!”.
Cert este ca, la sfarsitul lunii ianuarie 2011, desi agentia de turism care era mandru sponsor al cazarii echipei Biz la Bruxelles ne-a anuntat cu o saptamana inainte de plecare ca s-a razgandit, am plecat spre inima Europei. Am reusit sa facem intr-o saptamana 42 de interviuri din 46 stabilite.
Mesajele venite dupa lansarea revistei Biz Bruxelles au fost la cealalta extrema decat cele avute inainte de plecare . Iar interesul pentru informatie autentica si aprecierile primite ne-au determinat sa planificam pentru 2012 urmatorul proiect: Londra.
Sir George Iacobescu, celebrul om de afaceri care a reproiectat Canary Wharf, a acceptat solicitarea noastra de interviu facuta cu cateva luni inainte sa se anunte ca avea sa primeasca titlul de Sir din partea Reginei Angliei. Si, desi nu ne-am fi permis sa ne gandim sa-i solicitam sa nu acorde interviuri in alte publicatii pana nu apare revista Biz pe piata, domnul Iacobescu n-a acordat niciun interviu sau declaratie. “Mi s-a parut nomal”, ne-a spus simplu, “pentru ca voi mi-ati luat interviu inainte sa fiu Sir!” ☺ Si din nou am simtit ca “the sky is the limit”!
Anul acesta seria proiectelor internationale a continuat cu Biz New York & Silicon Valley, al carui rasunet inca se mai aude. Editie dupa editie, am ridicat stacheta si am atras alaturi cititori care ne-au motivat sa fim mai buni. Si, cum 2014 este mult mai aproape decat pare, in ianuarie echipa Biz se muta in Germania, pornind din Berlin, ajungand la Stuttgart si pana la Bonn.
Ambasada Germaniei este anul acesta partener de baza in demersul nostru, care speram sa ne aduca, asemeni celorlate proiecte, multe satisfactii. Cea mai mare reusita este, fara indoiala, recunoasterea de a fi revista cu proiectele cele mai iesite din tipare si cu o comunitate de oameni de afaceri care ne este alaturi si stie sa aprecieze si sa salute proiect cu proiect, idee dupa idee, indiferent de cat de irealizabila ar putea parea la prima vedere.
3 comentarii
Ehe, sefa, cum imi aduc aminte de acele zile in Bruxelles, cum ai scos matale untul din mine… Si cum l-am bagat eu la loc, alaturi de Mirea, cu berile alea fara numar, fara numar… :))
Faina gasca sunteti, dreaqu de simpatici 😀
Marturisesc ca abia acum aflu de revista si brandul Biz. Mai bine mai tarziu decat niciodata, nu?
Da. Perfect de acord. Mai bine mai tarziu decat niciodata!:)))