marta usurelu

Magia social media

TSB Afis sepia_4

Social media ne-a schimbat. Ne-a ajutat sa avem curajul sa putem spune ce simtim si sa ne regandim felul de a fi si activitatile. Cea mai mare reusita este ca a umanizat brandurile si a readus multi oameni din companii cu picioarele pe pamant.

Da, stiu, mai e mult de lucru si nu avem parte doar de lapte si miere, dar privind in jur, de la an la an vad din ce in ce mai multe companii dornice sa incerce si oameni care vad puterea acestei medii si inteleg necesitatea ei.

Da, stiu si ca avem in jur sprecialisti si companii care au incercat comunicarea social media, mergand pe mana lor sa a unor agentii, si au esuat. Si cel mai trist, au incetat sa mai creada si au renunat, fara a se uita unde au gresit.

Social media nu este pentru oricine, e clar. Si foarte multi dintre cei care au reusit au invatat mult din greseli. Alaturi de colegii de la Biz, analizez de peste sase ani activitatea bradurilor in social media, canalele folosite si modul in care incearca sa ajunga la audienta. Daca la inceput putini reprezentanti din companii rezistau discutilor deschise despre cum ar trebui sa “vorbeasca”, reactioneze si sa faca o campanie, astazi numarul care vin la intalniri doar la costum si sunt experti in limbaj de lemn este mult in scadere.

Astazi social media are buget separat alocat, are agentii si oameni dedicati in companii, evenimente si un discurs inconfundabil.

Un astfel de eveniment este Top Social Brands. Un spatiu nonconformist care reuneste oameni din companii, agentii de digital si comunicare, blogeri si jurnalsiti, oameni de branding si de marketing. Unul dintre cele mai bune mixuri de public, dupa parerea mea, o audienta care are curaj sa puna intrebari dificile, sa ofere feedback si sa aprecieze un speaker care are curajul sa se prezinte altfel decat “ca la carte”.

Remco Janssen este unul dintre invitatii de vineri. Este co-fondator al Amsterdam Social Media Club, cel mai mare club de social media al unui oras, un fost jurnalist sportiv care a înțeles că în lucrul cu companiile este nevoie de un om de PR 2.0 care să știe să transforme un story într-un subiect de interes. Mai mult, Remco este un om de PR care transferă în comunicare entuziasmul și felul său extrovertit care se vede inclusiv in pozele oficiale de prezentare.

Remco-3

Cand am primit imaginea solicitata pentru a-i anunta prezenta la eveniment am constatat firesc ca nu poate aparea langa pozele normale ale celorlalti invitati. Am decis pe loc ca este momentul sa-i rugam pe toti vorbitorii la aceasta conferinta sa ne ofere imagini asemanatoare. Credeti ca s-a mirat cineva? Nu! Credeti ca a refuzat cineva? Nu! Aceasta este magia social media. Aceasta este puterea ei incredibila care te ajuta sa nu-ti scada din importanta sau insemanatate daca apari asa cum esti in realitatea de zi cu zi: zambitor, jucaus, capabil sa glumesti sau capabil de autoironie.

photo (26)

N-am avut emotii cand am postat afisul conferintei dar nu ne-am asteptat sa vedem reactii atat de frumoase si de multe. Si m-a bucurat fiecare mesaj si comentariu si am ras cu lacrimi la postarea lui Remco:

Screen Shot 2014-06-03 at 23.06.53

Si daca pentru deja celebra tabara de social media care se apropie cu pasi repezi, mesajul este inevitabil “Ne vedem joi!”, de data aceasta nu pot sa spun decat ca va astept cu drag si nerabdare: ne vedem vineri! ☺

Comentează

Share article:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email