marta usurelu

Partea intunecata a marketingului

dreamstime_s_56132545

Cel mai mare pericol pentru un brand si o companie este sa aiba oameni dezinteresati. Sa “cada pe mana” unor angajati care, pe banii companiei, reusesc performante incredibil de slabe in ciuda tuturor procedurilor si normelor de lucru. Ii consider responsabili in egala masura atat pe factorii de decizie din companie, cat si pe cei din departamentele de marketing si comunicare.

Nu poti sa nu te miri cand vezi cu cata infocare se manifesta fanii pentru un brand, iar in tabara cealalta, a celor care traiesc din banii adusi de acel brand, nimanui nu-i pasa de ce intampla cu produsul lor.
Si, desi am tot vazut multi oameni slabi si deinteresati indepartati pana la urma de branduri, stim cu totii ca mai este inca mult loc de imbunatatit in departamentele de marketing si agentiile de comunicare.

Daca sunt oameni care cred ca exagerez, ii invit sa se uite putin in ograda lor. Iar celor care considera ca ma refer la altii, nu pot decat sa le spun ca se inseala. Este uimitor! De fiecare data cand spun ceva la modul general, toata lumea crede ca vorbesc despre altcineva. Nu, nu este asa! Nu ma refer la altcineva, ma refer la tine, directorul de marketing, brand managerul si omul de comunicare din companie sau agentie care nu ai o descrierea a brandului tau, care nu ai imagini cu produsul tau, care nu ai o istorie si atuurile lui, care nu poti oferi nicio informatie interesanta despre compania si produsul pe spatele caruia iti petreci zilnic activitatea!

Totul incepe… de la cap
Pregatim cartea BrandRo, cele mai puternice 100 de branduri romanesti. Dupa ce Unlock Research a vorbit cu un esantion reprezentativ de consumatori si a intocmit lista finala cu cele 100 de branduri, echipa Biz a inceput sa contacteze in ultima luna cele mai importante si mai puternice companii care detin aceste 100 de branduri.

Cativa nu raspund din comoditate. De cand lucrez in presa, de 18 ani, ii stiu pe cei care nu au 7 ani de acasa sau nu inteleg ce inseamna comunicarea si nu au nici macar un site de companie. Ma deranjeaza insa cei din top 30, marile companii si directorii de marketing si oamenii din agentiile de top care raspund in fiecare an la fel de plictisiti:
“Tot n-am aflat in ce an s-a lansat brandul!” – da, e un rasuns pe care il primim de 3 ani de la acea companie! Si nu este o gluma. “Iar faceti acest studiu? Pai nu avem noutati. N-am facut nimic in ultimul an…”, “Imi pare rau dar clientul este in concediu”, “Ce va trebuie? O descriere a brandului? N-avem decat a consumatorului…”

In loc de concluzie, ceva ce stim cu totii: fiecare brand moare din cauza oamenilor care se ingrijesc de el. Iar eu, recunosc, daca as lucra cu astfel de oameni i-as schimba pe toti!

Foto © Mohd Haniff Abas | Dreamstime.com

Comentează

Share article:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email