marta usurelu

Puterea designului

FullSizeRender (8)

Sa faci coperta unei reviste este o provocare, numar de numar. Incepand cu imaginea unui om sau de concept, pe care ai ales-o, si care trebuie sa fie cea mai buna. Conteaza, in egala masura, impactul pe care-l oferi prin fonturile, marimile si culorile titlurilor. Pana la cel mai mic, fiecare detaliu este important si nu te opresti pana nu gasesti varianta care sa exprime cel mai bine mesajul pe care vrei sa-l transmiti.

Stiam ca numarul unic BizSingapore avea nevoie de o coperta-manifest. Si n-au lipsit, cand am pornit sa realizam coperta, discutiile aprinse, in redactie, si intalnirile repetate, in care am simulat pe coperta nenumaratele simboluri ale acestui miraculos oras.

Intalnirea cu Aneta Bogdan, Managing Partner la Brandient, care are de doi ani birou si in Singapore, a fost momentul cand am inteles ca avem nevoie de o coperta de design! N-am ratat ocazia s-o intreb daca este de acord sa ne deseneze coperta. Spre marea mea incantare, Aneta, Cristian Kit Paul si Mihai Bogdan, fondatorii Brandient, au acceptat provocarea si au realizat trei propuneri de design.

Prima coperta ilustreaza, printr-un wordmark personalizat, principalele siluete ale arhitecturii singaporeze. Are un look asiatic, sustinut si de editarea verticala a headline-ului.

Varianta3

A doua este o monograma “S” ce stilizeaza monumentul Singapore Merlion. Fundalul este argintiu iar gradientul gri a fost folosit pentru a simula acest lucru.

Varianta2

Cea de-a treia propunere surprinde spiritul de dezvoltare al singaporezilor prin sintagma constructiei Marina Bay Sands Hotel din piese Lego.

10629276_10152595291005863_5894437786464863268_o

Nu, n-a fost usor nici sa alegem intre aceste trei propuneri! Fiecare in parte surprinde esenta si designul pe care le transmite acest oras. Am mers pe varianta care exprima cel mai mult Singapore si care are cel mai puternic impact visual.

Am ales perfect! Am stiut-o din primul moment. Iar mesajele pe care, de cateva zile, le primim de la cititori, prieteni si colaboratori, demonstreaza puterea designului.

Este o coperta care a nascut multe dezbateri si care nu lasa pe nimeni indiferent. Acea coperta care te atrage si, odata deschisa revista, dezvaluie celor dornici sa citeasca altceva decat banalitati, continut adevarat! Un cumul de articole si intreviuri care arata cum un stat, prin atentia la detalii si calitate – fara a scapa din vedere nicio clipa importanta designului – a reusit in 50 de ani sa ajunga unul dintre cele mai importante trei tari ale lumii!

Pare un miracol pentru toti cei care ajung sa-i cunoasca istoria si sa-i treaca granitele, dar asa cum spune Aneta Bogdan, este o natiune care a stiut ca numai prin design si creativitate se poate ajunge in varf.

Multumesc, Aneta Bogdan si Brandient, pentru o coperta care va face istorie! Si pentru simplitatea uimitor de elocventa prin care ati descris acest oras stat: Soft Skills Nation Singapore.

Comentează

Share article:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email