Majoritatea brandurilor aleg sa se implice si sa sponsorizeze, cu sume mici, zeci de proiecte, pornind de la ideea ca vor fi mai vizibile daca apar in cat mai multe locuri. Realitatea este ca, intr-un afis cu multe logo-uri, al tau va trece neobservat, iar efortul financiar investit nu va avea niciun rezultat. Initiativele vizibile sunt cele in care brandurile aleg sa se implice avand o strategie clara si coerenta.
Investitia facuta de UniCredit Bank intr-o fosta fabrica din Sibiu in care de cativa ani se joaca celebrul spectacol Faust sau Scena 9 a BRD din Piata Mica din Sibiu sunt cateva exemple ale unor branduri care sustin intr-adevar cultura romaneasca.
Pentru a-i face pe oamenii de marketing sa inteleaga aceasta realitate, Tiberiu Mercurian, fondatorul kculture a lansat, impreuna cu Oltea Zambori, partener PR Beta, proiectul “Sustinator al Culturii Romanesti”.
“Ne-am propus sa-i convingem pe comunicatori ca evenimentele culturale sunt o patforma pentru brandul lor. Proiectul isi propune sa recunoasca si sa promoveze companii sau initiative ale mediului privat care comunica imaginea de brand prin evenimente culturale sau sprijina prin mijloace proprii evenimentele artistice, sustinand in acest mod dezvoltarea miscarii artistice din Romania”, a spus Tiberiu Mercurian la lansare.
Tiberiu s-a asociat in ultimii ani cu marile evenimente culturale si a organizat o serie de evenimente dedicate marketingului cultural si sportiv.
“Vom acorda anual distinctia ‘Sustinator al Culturii Romanesti’ companiilor care sustin prin actiunile lor cultura si mediul artistic romanesc. Vom avea un juriu format din oameni exceptionali, in randul caruia vor fi prezenti reprezentanti ai mediului artistic si al celui de afaceri. Pana acum au raspuns afirmativ la propunerea de a fi membru in acest juriu, in 2016, Gilda Lazar, JT International, si Constantin Chiriac, director al Festivalului International de Teatru de la Sibiu, urmand ca pana la finele lunii august juriul sa fie completat cu inca patru personalitati”, a declarat Tiberiu Mercurian.
Juriul va delibera in baza unor propuneri venite din randul organizatorilor de evenimente artistice sau in baza depunerii unei candidaturi venite din partea mediului privat. Inregistrarea propunerilor se va face pana la data de 30 septembrie, urmand ca distinctia “Sustinator al Culturii Romanesti” sa fie acordata in cadrul Conferintei de marketing cultural, organizata in acest an la data de 20 octombrie, a adaugat Mercurian.
Nu in ultimul rand, trebuie mentionat ca identitatea vizuala a proiectului este realizata de Veniamin Micu-Minoo. Imi place.