marta usurelu

Transformarea industriei de PR

Vi s-a intamplat sa nu aveti un raspuns cand cineva va intreaba ce agentie de PR ati recomanda? Pare ciudat si greu de crezut, dar in prea multe cazuri aceasta intrebare pune interlocutorii in dificultate.

O situatie similara se regaseste si la clienti. Greu, foarte greu mai gasesti un client pe care sa-l vaneze astazi toate agentiile. Motivul? Companiile nu sunt dispuse sa ofere fee-uri pe masura cerintelor si nici nu sunt consecvente in a-si pastra cerintele si directia de comunicare.

Acesta este in continuare realitatea din piata: fee-uri mici, cerinte mari, cu plata mult intarziata si servicii pe masura. Solutia? Specializarea.

Daca in criza, lupta pentru supravietuire a determinat agentiile sa accepte bugete infime, iar agentiile mici au tinut fee-urile la un nivel foarte jos, efortul profesionistilor din ultimii ani de a readuce serviciile de PR la un nivelul corect a fost si ramane urias!

Cei care au renuntat sa vorbeasca despre bune practici si sa astepte implementarea lor, intr-o piata in care fiecare joaca exclusiv pentru el, au ales specializarea. Au ales sa acopere teritorii pe care sunt cei mai buni si sa-si atraga clienti prin competente care ridica standardele.

Aceasta este directia pe care o evidentiaza studiul Biz si Unlock Market Research din acest an, studiu pe care-l lansam maine la Biz PR Conference.

Consultanta pentru situatii de criza, PR pentru domeniul medical sau farmaceutic, consultanta in comunicare pentru zona de tech sau gaming ori PR pentru industria de fashion sunt doar cateva dintre directiile clare pe care agentiile ofera servicii dedicate.

La mai bine de 20 de ani de cand aparea in Romania prima agentie de PR, o astfel de tendinta este evident un semn de maturizare.

Foto © Maxkabakov | Dreamstime

Comentează

Share article:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email