Poate cea mai importanta misiune pentru un organizator de evenimente este sa gaseasca vorbitori buni. Si organizatorul, si publicul vor speakeri fascinanti, care sa vorbeasca in asa fel incat sa uiti de telefon si net, sa-ti prezinte lucruri interesante, pe care sa le poti pune in aplicare.
Tot cautand speakeri noi, am vazut ca nu avem multi oameni care stiu sa vorbeasca in public. Mai degraba sunt o multime de doritori care vor sa vorbeasca la evenimente si au o parere buna despre ei, dar care refuza sa evolueze.
Acesta este motivul pentru care fac apel la oamenii de PR din agentii, dar si din companii. Avem nevoie sa recomande si sa ajute oamenii din companii care merg sa vorbeasca la evenimente, acolo unde depinde de ei prezentarea, sau macar ideea prezentarii.
Este esential ca speakerii sa inteleaga ce prezentare au de facut si sa vina cu tragere de inima la conferinta. Avem nevoie de oameni buni de PR care sa-i sfatuiasca ce sa spuna si mai ales cum. De acele minti limpezi care sa le aminteasca celor care vor sa faca doar “company profile” ca nici lor nu le-ar placea sa vada asa ceva. Ca nu e nevoie sa intre in detalii inutile si ca trebuie sa-i determine pe cei din sala sa-i asculte prin ce au mai bun de oferit: o prezenta interesanta, corecta, cu informatii utile, care nu doar ca vor aduce valoare pentru participanti, dar vor pune compania intr-o lumina mult mai buna decat o insiruire de produse si servicii.
Mai la obiect, daca am 5 invitati intr-o sesiune si 4 dintre ei vin cu prezentari bune, insa ultimul vine cu un company profile, acela reuseste sa distruga totul. Oamenii din sala spun ca s-au saturat de asa ceva, iar ceilalti speakeri se pot supara ca nu s-au promovat si ei mai mult.
Fac apel la oamenii de PR. La discernamantul si la puterea lor de analiza. Ne ajuta mult sa initiati discutii constructive cu clientii care inteleg ca ultima lor campanie a fost OK, dar poate nu este cea mai tare din lume. Ca produsele lor sunt mai bune decat ale concurentei, dar nu sunt “ceva ce n-am mai vazut niciodata” si ca nicio prezentare de succes nu are inserate 3 filme “scurte, de doar 3-5 minute fiecare”, cu spoturi publicitare si studii de caz de la ultima campanie.
Daca insistam asupra firescului, avem sanse. Daca solicitam prezentari si informatii noi, deja am facut un mare pas inainte. Iar cei care vor prinde gustul prezentarilor vor dori sa deprinda cu siguranta si tehnici de prezentare. Doar in acest mod, cu sprijinul oamenilor de PR, vom avea mai multe ore si zile castigate la conferintele si evenimentele la care vom merge incepand de maine.
Foto © Deyangeorgiev | Dreamstime.com