marta usurelu

Biz in Japan

Intr-una dintre cartile sale, scriitorul japonez Haruki Murakami are un pasaj in care aseamana o stare de nemultumire prin care trecea personajul cu sentimentul pe care il are cineva aflat intr-un tren de mare viteza, care trece printr-o mica gara si nu apuca sa citeasca numele statiei.

Nu va este cunoscut sentimentul, nu este asa? In Romania, daca este canicula, ninge sau sunt lucrari la linia ferata, calatorii nu numai ca pot citi cu usurinta numele haltelor, dar au suficient timp sa citeasca si romanul lui Murakami pana ajung la destinatie.

Pe ceas, Japonia este cu sapte ore inaintea Romaniei, insa in realitate niponii au un avans in fata noastra de vreo saptezeci de ani la mai toate capitolele, de la infrastructura la educatie, sau de la inovatie la economie.

Asadar, o vizita in Tara Soarelui-Rasare poate fi asemanata cu usurinta cu o calatorie in viitor: restaurante si hoteluri complet tehnologizate, roboti si androizi care intampina clientii in fata magazinelor sau trenuri cu viteze de peste 600 km/h. Par scenarii stiintifico-fantastice, dar sunt deja o realitate de ceva vreme in metropola nipona.

Prin multa munca, un set de reguli extrem de stricte si imbunatatire continua, reteta japoneza a succesului a dat roade. Si au folosit filisofia de imbunatatire continua – kaizen, cum o numesc japonezii – in toate aspectele vietii, inclusiv in cel al afacerii, unde se pot aduce progrese continue tuturor functiilor de business, de la productie la managementul resur­selor umane. Sunt doar cateva dintre motivele pentru care am ales Japonia ca urmatoarea destinatie pentru proiectul Biz World.

La jumatatea lunii ianuarie, jurnalistii si fotografii revistei Biz se vor muta, timp de o saptamana la Tokyo, unde vor derula interviuri si sedinte foto cu antreprenori si top manageri japonezi si romani, cu personalitati din domeniul culturii, politicii sau sportului, si vor cauta tendinte din tehnologie, cercetare si dezvoltare sau automotive care vor deveni realitate in Romania peste cativa ani buni.

Firele invizibile ale economiei globale ne afecteaza mai mult decat am crede si Biz cauta sa afle de la sursa cum se vor misca si cum ne vor misca acestea in anii care vin. De la tehnologie la cultura, de la automotive la management si resurse umane, de la lux la divertisment, vom veni cu tolba plina de povesti de succes pe care le puteti citi in prima editie a anului viitor.

Biz Japonia este a opta editie Biz World. Pana acum, echipa Biz si-a mutat redactia in Bruxelles, Londra, New York si Silicon Valley, Germania, Singapore, Austria si Franta.

Partenerii Biz Japonia sunt IQOS, UniCredit Bank, Air France KLM si Level Tour.

Foto © Patryk Kosmider | Dreamstime

Comentează

Share article:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email