Da, stim cu totii, este grea relatia dintre client si agentie. Este uneori o corvoada care ajunge sa capete accente conjugale si sa modeleze comportamente.
Este uimitor cate frustrari naste aceasta relatie si cat de rar se rezolva problemele dintre cele doua parti implicate. Ca in viata, numarul celor care aleg sa se desparta este mai mare decat al celor care se straduiesc sa gaseasca o cale pentru a reusi sa construiasca impreuna strategii si rezultate.
Desi in teorie exista solutii. Desi toate partile isi doresc, la nivel declarativ macar, sa faca treaba cat mai buna, foarte putini reusesc sa se inteleaga si sa ramana impreuna. Mai mult, am trimis astazi un mesaj de multumire unei agentii cu care colaborez si, dupa cateva minute, m-a sunat destinatarul intrebandu-ma daca totul este OK. L-am intrebat daca a primit emailul si mi-a spus ca s-a gandit sa nu fie un mesaj ironic!
Am glumit amandoi pe seama reactiei si a stadiului in care ajungi sa reactionezi cand primesti si mesaje pozitive. Dar si despre modul ciudat in care ajunge si agentia sa se poarte cand devine, in anumite ipostaze, client, si incepe acelasi dans dureros cu furnizorul.
Succesul schimbului de directori de marketing pe care l-a implementat in aceasta primavara si reactiile nenumarate pe care le-am avut ne-au adus, iata, in pragul unui nou proiect. Al unuia care s-a cerut singur si care “amaraste” vietile oamenilor din companii si agentii. Si, desi nu e greu sa te pui in locul celuilalt, multi nu se gandesc s-o faca sau nici nu concep asa ceva.
Dar, pentru ca nimic nu se rezolva de la sine si pentru ca intotdeauna cineva trebuie sa faca primul pas, echipa Biz provoaca atat agentiile cat si clientii sa fie deschizatori de drumuri. Sa gandeasca macar pentru cateva zile si altfel decat o fac in mod normal. Sa vada cum este dincolo de baricada si sa gasim o cale de a colabora mai bine.
Va invit sa va anuntati disponibilitatea de a intra in proiectul nostru. Caut 10 oameni din agentii si 10 oameni din companii dispusi sa lucreze 2 zile in tabara adversa! Sa merga sa vada, sa cunoasca si sa inteleaga situatia de acolo de unde intotdeauna se spune “Clientul e de vina!” sau “Agentia e de vina!”.
Foto © Volodymyr Melnyk | Dreamstime.com