Ideile pot schimba lumea, dar, desi toti avem idei, numai unii reusesc sa le si puna in practica. Realitatea arata clar ca de la idee la fapta este un drum lung si ca, de cele mai multe ori, este esential atat sa transmiti ideea cat mai bine pentru a-i ajuta pe cei din echipa cu care colaborezi s-o evalueze corect, cat si s-o implementezi pe masura!
Intr-o prezentare despre idei si creativitate, Razvan Capanescu, Chief Creative Officer al Leo Burnett Group, a punctat la Social Media Summer Camp cele 5 etape esentiale prin care poti evalua corect o idee.
1. Mesajul ideii trebuie sa fie usor de inteles.
Si sa se potriveasca cu directia/ stilul/ personalitatea stabilita pentru compania sau brandul tau.
2. Ideea trebuie sa fie originala, sa aduca ceva nou, diferit.
Cu cat mai diferita, cu atat mai degraba memorabilia. Va prinde mai rapid.
3. Mesajul transmis trebuie sa fie diferentiator pentru brandul tau.
Ideal ar fi construit pe un insight de consumator.
4. Ideea trebuie sa aiba charisma.
Ce iti spune stomacul? Ai zambit sau o lacrima ti-a licarit in ochi ? Daca da, asigura-te ca, expusa pe termen lung, ideea nu va plictisi ci va tine consumatorul langa comunicarea acelui brand.
5. Poti sa realizezi o productie de valoare pentru aceasta idee?
O intrebare grea, dar daca raspunsul este afirmativ atunci ai o idee perfecta care, cu o implementare pe masura, va face istorie.
Daca ideea ta indeplineste minim 2 puncte din 5, atunci este acceptabila. Daca le indeplineste pe toate, atunci are toate premisele sa fie cea mai potrivita sau chiar perfecta pentru brandul tau.
O idee curajoasa este ca un armasar neimblanzit
Intr-o lume in care creativitatea si campaniile uimitoare reusesc sa faca in continuare diferenta intre branduri, cea mai importanta lectie pentru directorii de marketing este surprinzatoare: creativitatea nu inseamna doar un talent care apartine exclusiv departamentelor de creatie.
Creativitatea are reguli clare si se invata. Este un proces care are loc in orice departament cand muncesti cu pasiune, cauti, citesti si analizezi. Iar astazi nu mai poti fi un director de marketing bun daca nu ai talentul de a prinde din zbor o idee perfecta pentru brandul tau. Iar daca nu ai curajul de a pune o idee in practica la adevarata ei valoare, pastreaz-o. Asa cum frumos spune Razvan Capanescu, “o idee curajoasa este ca un armasar neimblanzit. Daca iti place, ajut-o sa fie mai puternica, mai frumoasa. Nu incerca s-o imblanzesti! O s-o strici. Mai bine pastreaz-o, daca nu esti in stadiul in care te poti ridica la nivelul ei!“
Foto © goir | Dreamstime.com