marta usurelu

Cum planifici imprevizibilul

E clar, aceasta este intrebarea de pe buzele tuturor managerilor. Este grija principala atunci cand te afli intr-o criza si trebuie sa organizezi o echipa sau sa faci strategia companiei.

Nu poti lucra in orb. Nici sa stai linsitit cand bugetele si vanzarile scad, iar banii din cont sunt mai putini si mai putini cu fiecare luna. Si totusi, ce faci?

Acesta este motivul pentru care cu greu se poate vorbi astazi in companii cu oamenii din top management si marketing. De cateva luni deja, toate echipele fac planuri si cauta modalitati de a merge mai departe. Tot acesta este si motivul pentru care apar multe tutoriale cu fel de fel de pasi despre cum si ce sa faci in criza. De ce sa tii cont si cum sa ai grja de cash-flow. Cum sa eficientizezi costuri si sa gasesti resurse si noi modalitati de venit.

Stiu cum este sa te pierzi in planuri si intalniri si sedinte incercand sa treci criza. Stiu si ma gandesc cu nostalgie la intrebarea celebra de cum cativa ani, care aparea la toate interviurile si intalnirile:  unde te vezi peste 5 ani? Daca atunci puteai, atat in cariera cat si in afaceri sa-ti faci un plan, sa ai niste repere, pandemia a reusit sa ucida aceasta intrebare.

Si totusi, desi nimeni nu stie ce va fi maine iar reperele sunt tot mai greu de gasit si mentalitatea, atat a angajatului, cat si a angajatorului, dar mai ales a consumatorilor, a suferit mari schimbari, viata nu se opreste. Nici carierele si nici businessurile si cu totii trebuie sa ne descurcam cumva si sa reusim sa planificam imprevizibilul!

Managerii organizati au, asa cum e si firesc, un plan si o strategie. Cei curajosi risca si unii castiga, mult. Altii pierd. Ceilalti, care nu stiu ce sa faca si nici nu au putere de decizie, stau cu lunile in deriva.

Nu este o perioada usoara, dar este una care ne arata si ce fel de manageri suntem, si ce fel de organizatii avem, dar si ce angajati. Cu acest gand si tinand cont ca in viata sunt si momente bune, si momente grele si ca noi trebuie sa le trecem pe toate, am incercat si eu sa planific imprevizibilul.

M-am bazat cat de mult am putut  pe reperele noii realitati, dar cel mai mult pe ceea ce caracterizeaza businessul Biz: continut unic, proiecte editoriale si evenimente surprinzatoare. N-am renuntat, bineinteles, la celebrul proiect Biz World si, daca n-am mai putut sa mutam redactia fizic in alta tara,  am continuat traditia virtual si am vorbit cu 5 CEO din 5 tari. Reunim asadar 5 tari intr-o editie! Cu mult entuziasm pot sa spun ca incepem 2021 cu o editie speciala despre Austria, Ungaria, Cehia, Slovacia si Romania in care am discutat cu cei 5 CEO si top managerii companiei Maresi, un business cu 30 de branduri si 800 de produse in portofoliu, despre cum evolueaza businessul, cum se adapteaza si inoveaza intr-o lume tot mai competitiva, remodelata de pandemie.

Asa cum nu renuntam la proiectele editoriale pe care Biz le-a impus, in planurile pentru 2021 avem si seria de evenimente pe cele mai dinamice domenii de activitate din economie, la care reunim cei mai puternici jucatori si analisti. De la leadership la antreprenoriat, strategie si HR, la marketing si comunicare, in stilul Biz aducem in discutie necunoscutele momentului si vorbim la conferintele din acest an despre solutii si cai de traversare a acestei perioade, dar mai ales despre cum ne putem imbunatati viata si comportamentul intr-o lume digitala.

Incep insa 2021 cu speranta ca din iunie vom reusi sa ne intalnim cat mai multi la interviuri, discutii si conferinte fata in fata, si sper ca echipa Biz sa va surprinda si in acest an cu idei si proiecte care sa va incante si sa va atraga atentia!

Sursa foto © David BurkeDreamstime.com

Comentează

Share article:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email