marta usurelu

Efervescenta creativa a Orientului

Dubai Lynx 2014 - International Festival Of Creativity - Day 3

Festivalul Dubai Lynx este o experienta inedita pentru toti cei preocupati de creativitate. Am vrut sa aflu impresii direct de la sursa si le-am rugat pe Teodora Migdalovici, ambasador al festivalurilor Lions in Romania, si Monica Jitariuc, Co-Managing Director al agentiei The Practice, sa ne impartaseasca experientele cu care s-au intors acasa.

Monica Jitariuc_1

Monica Jitariuc este Co-Managing Director la The Practice. Monica a jurizat la sectiunea de PR a Festivalului de Creativitate Dubai Lynx

“Lumea intreaga e departamentul de creatie al fiecaruia dintre noi” – Monica Jitariuc

Din ce tari erau restul juratilor si ce iti aduci aminte memorabil despre fiecare ?
Juriile de la fiecare categorie de a Dubai Lynx sunt formate exclusiv din straini. Am avut bucuria si onoarea sa fiu intr-un juriu foarte interesant. |n primul rand, presedintele juriului era roman – Gabriela Lungu, Chief Creative Officer UK & EMEA la Weber Shandwick. Ea a imprimat criterii clare, viziune si multa energie procesului de jurizare. Apoi, juratii erau profesionisti cu experienta extraordinara si numeroase premii in palmares. Paresh Chaudhry este din India si e Chief Executive Officer la Madison Public Relations, o agentie locala extrem de ambitioasa. Paresh are o intelegere foarte buna a zonei in care ne aflam si ne-a dat insight-uri interesante. Aída Hernández din Spania, New Business Development si Digital PR Director la Marco de Comunicación, lucreaza la agentie din Spania la fel de efervescenta ca Aida insasi. Mattias Ronge e fondator al agentiei Deportivo din Suedia, una dintre cele mai creative agentii de pe una dintre cele mai creative piete pentru PR-ul actual. Printre campaniile cunoscute ale agentiei se numara: “Sweat Machine” si “Twitter Dress”. John Saunders din Irlanda, presedinte Europe, Middle East and Africa (EMEA) al cunoscutei agentii FleishmanHillard, si Cesare Valli, presedinte si CEO pe Europa de Sud-Est si presedinte si CEO H+K Strategies Italia, sunt profesionisti foarte cunoscuti si cu multe campanii premiate in portofoliu.

Ce influenta au avut argumentele tale in desenarea clasamentului final?
Pentru mine a fost o experienta inedita – am fost prima oara jurat intr-un juriu international. Am fost foarte impresionata de organizarea in sine a jurizarii, de profesionalismul membrilor juriului; discutiile au fost foarte argumentate, dincolo de mandrie, orgolii sau rigiditati si am fost incantata de rigoarea cu care au fost evaluate campaniile. Fiecare jurat a avut oportunitatea de a-si exprima si sustine parerile. Am luptat pentru campaniile in care am crezut si ceilalti jurati au fost deschisi si au tinut cont de toate opiniile exprimate. Experienta de jurizare a fost ca dezbatere de foarte buna calitate, cu participanti care ascultau, vorbeau si argumentau impecabil.

Care a fost cea mai frumoasa experienta la Dubai Lynx?
Am avut multe experiente frumoase la Dubai cu ocazia Lynx. Pe de o parte, locul e fascinant, pe de alta parte, festivalul in sine este o sursa
extraordinara de inspiratie. Cred ca cea mai frumoasa experienta e participarea la seminarii. Am ramas in cap cu multe ganduri, printre care acela ca lumea intreaga e departamentul de creatie al fiecaruia dintre noi, si multe, multe altele.

Care sunt acele trei lucruri de care o sa-ti amintesti dupa experienta de la Lynx?
Creativitatea este si va fi cea mai importanta resursa a lumii. Relevanta locala este esentiala, dar sa nu uitam ca oamenii au aceleasi emotii. Festivalurile internationale de creativitate trebuie sa faca parte din experienta de fiecare an a oricarui om de comunicare. Este un castig enorm sa participi din multe motive: inspiratie, punere la curent cu tendintele actuale, networking si cel mai important: motivatie pentru a continua sa creada ca da, avem una dintre cele mai frumoase meserii din lume.

Care ar fi trei lucruri pe care le avem de invatat de la lumea din Emirate?
Simplitate, simplitate, simplitate. OK, si niste lux sau extravaganta. Cerul uneori nu se vede de zgarie-nori, si la propriu, si la figurat. Uneori opreste-te si bea niste ceai.

Teodora Migdalovici este ambasador al festivalurilor Lions in Romania si delegat la Dubai Lynx

Teodora Migdalovici este ambasador al festivalurilor Lions in Romania si delegat la Dubai Lynx

“Am cea mai frumoasa meserie din lume” – Teodora Migdalovici

Din 2005 reprezinti in Romania Lions Festivals – Cannes Lions, Eurobest, Dubai Lynx si Spikes. De sapte ani mergi aproape in fiecare an la Dubai Lynx. De ce te reintorci?
Am cea mai frumoasa meserie din lume. Sunt un vanator de festivaluri. Si implicit, in aceasta calitate, un degustator de culturi dintre cele mai diverse. Mersul in Dubai, mai ales in aceasta perioada a evolutiei Emiratelor, e o experienta antropologica incredibila. Vezi pe viu cum se reinventeaza o societate, cum isi gaseste vocea si drumul, ce imprumuta si de unde, cat pastreaza din traditie si cum o reinterpreteaza contemporan. {i lumea de business si industria de comunicare, ca si clasa politica a Emiratelor, au o pofta absolut molipsitoare de a evolua, de a face performata si de a-si gasi drumul in secolul acesta plin de minuni tehnologice. E de admirat mobilizarea colectiva si felul in care, de la an la an, lucrurile sunt mai conturate si mai interesante.

Ai participat la toate conferintele si seminariile de la Lynx. Ce te-a inspirat cel mai mult?
Discursul lui Osman Sultan, liderul companiei de telecom Du, care a reusit sa navigheze printre repere de mitologie greaca, predictii despre viitorul tehnologic si unghiuri de lectura neprafuita pentru generatia si comportamentul de consum al celor care s-au nascut cu internetul de gat, totul in acolada celor 30 de minute alocate. Contradictia dezarmanta dintre vestimentatia traditionala a Naylei Al Khaja si discursul ei absolut spulberator. Nayla, multipremiata ca producator, regizor si femeie de afaceri, a povestit cum a fost nevoita sa-si ceara un prieten in casatorie pentru a putea parasi in legalitate Emiratele si a-si face studiile in Canada sau cum a fost nevoita sa recurga la un truc de imagine, pentru ca nimeni nu-i acorda credit atunci cand, la revenirea acasa, a vrut sa inceapa un business in productie. Asa ca a angajat un foarte aratos profesor american de limba engleza s-o insoteasca la intalniri in calitate de director al companiei sale. Brusc credibilitatea a inceput sa-i creasca si contractele au inceput sa curga. Povestile ei de viata, excentrice nu doar pentru Orientul Mijlociu, ci si pentru o lume ca a noastra, au pus pe ganduri toata audienta. Ultimul, dar nu cel din urma la capitolul favoriti, dincolo de exceptionala prestatie a speakerilor de la Google – YouTube si Facebook, a fost Rory Sutherland, de la Ogilvy UK. Nu stiu ce sa zic ca mi-a placut mai mult: umorul dezarmant, asociatiile spectaculoase sau faptul ca, ascultandu-i speech-ul despre neuro-science si comportamente umane, mi-am validat la randu-mi niste teorii despre “customer care, customer cure”.

Cat de mult conteaza pentru industria de comunicare din Romania faptul ca a fost reprezentata la Dubai Lynx de ambasadorul “Lion Festivals” si a avut un presedinte de juriu si un jurat?
Regasirea celor doi jurati formati in Romania, in panelurile de evaluare de la Lynx, conteaza mult: e semnul validarii la nivel global, prin prezenta intr-o regiune care stie sa ia ce e mai bun din toate culturile cu care a intrat in contact.

Cum pot profesionistii de la noi sa se conecteze cu tendintele si ideile discutate la Dubai Lynx? Sunt ele relevante pentru industria locala?
Pot explora site-ul, dar si mai bine pot veni la “The best of Lynx”, evenimentul postfestival pe care il vom organiza in viitorul apropiat in parteneriat cu The Practice. Cat despre relevanta locala, mie, una, imi place sa ma ghidez dupa principiul “nimic din ceea ce este omenesc nu-mi este strain”. Ma intereseaza absolut orice experienta din care am de invatat. {tiu ca tot ce acumulez se va duce mai departe, fie in prezentari publice, fie la studentii de la The Alternative School. Nu poti ramane indiferent la efervescenta industriei creative din Orientul Mijlociu si la uluitoarea deschidere catre tehnologie si new media (stiati ca Arabia Saudita e foarte aproape de varful clasamentului la numarul de utilizatori de YouTube, la nivel mondial?). Macar pentru contaminarea cu ambitie si chef de a face performanta si tot merita toata atentia.

Cum ai convinge un profesionist din comunicare din Romania sa devoreze acum toate studiile de caz castigatoare de pe Dubailynx.com?
L-as intreba, pe o scara de la 1 la 10, care e nivelul de plictis – blazare la care se afla in prezent si i-as recomanda The Best of Lynx ca pe un eveniment generator de oxigen. Si i-as mai aminti de vremea copilariei noastre, cand “Made in China” era norma, dar nu neaparat un reper pentru calitate, si l-as invita sa-si raspunda sincer ce valente are in prezent aceeasi formula. Cam la fel stau lucrurile si cu Orientul Mijlociu. Pentru cine nu e atent la dinamica evolutiei culturilor acum, riscul de a fi prins nepregatit si neadaptat la viitor e unul pe care trebuie sa si-l asume.

Post scris de Loredana Sandulescu pentru revista Biz.

Comentează

Share article:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email