marta usurelu

O aplicatie ideala pentru vacanta

casa

Cand descopar o carte care-mi place, n-o las din mana pana n-o termin. Povestesc cu entuziasm celor din jur fragmente din actiune, imi notez fraze si idei care-mi plac si ma trezesc deseori gandindu-ma la personaje.

Acesta este motivul pentru care de ani buni, indiferent de cat de tarziu ajung acasa, mi-am obisnuit sa citesc sau sa ascult macar cateva minute un audiobook, iar celor care spun ca n-au timp sa mai citeasca si ca vacanta este mereu prea scurta, pot sa le spun ca, daca vrei, gasesti timp! Oricand poti rasfoi cateva pagini in avion, tren, masina sau autocar iar un audiobook poti asculta lejer in casti.

Cu atat mai mult, fiecare destinatie de vacanta are pentru mine o poveste legata si cartea pe care am citit-o. Si, desi n-a fost cu intentie, cu mare bucurie pot sa spun ca “O scurta istorie a romanilor povestita celor tineri” a lui Neagu Djuvara este cartea pe care o asociez cu vacanta de vara din acest an, petrecuta in Republica Dominicana.

Am cumparat-o de multa vreme dar abia pe avion, in drum spre Punta Cana, am inceput s-o citesc. M-a cucerit umorul fin si franchetea cu care Djuvara stie sa spuna povestea istoriei noastre si modul in care aduce in discutie probleme delicate si controversate, find convins ca “nimic nu serveste mai bine tara decat cunoasterea (sau recunoasterea) adevarului, pe cat putem noi oamenii sa-l deslusim”.

Iar pentru ca de-a lungul timpului am inteles ca ne facem singuri amintirile si ca nimic nu se intampla fara motiv, am convocat grupul de prieteni cu care eram in vacanta si le-am propus sa vizitam Santo Domingo. N-am renuntat la excursia in capitala dominicana cand prietenii au preferat-o pe cea cu catamaranul si nici cand am aflat ca ma astepata un drum lung, de mai bine de trei ore, pana in oras.

Am parasit hotelul din Punta Cana, cu plaje pline de palmieri si apa cristalina pentru o excursie de o zi in Santo Domingo, atrasa ca un magnet de prima capaitala a Lumii Noi. Si, in ciuda faptului ca am calatorit singura o zi intreaga, m-am bucurat de fiecare minut in care am admirat de pe geamul autocarului viata la tara in Dominicana si in special Santo Domingo, orasul in care a locuit Cristofor Columb.

M-am gandit, mergand prin orasul vesel si colorat, la modul in care este spusa istoria in manuale si mi-am amintit de anii in care cu infrigurare mi-am dorit sa devin profesor de istorie. Iar in timp ce am vizitat casa lui Cristofor Columb m-am surpins gandindu-ma la modul surpinzator in care Neagu Djuvara spune cum ajungem sa privim istoria si n-am putut sa nu zambesc la gandul ca exact in prioada in care am citit aceasta carte am ajuns intr-un loc plin de istorie gandindu-ma exact la cum este ea interpretata!

poza2

Cu si mai multa emotie am vizitat casa in care au locuit Cristotfor Columb si fiul sau, Diego. M-am bucurat de fiecare cuvant din audiobookul muzeului despre viata lor si casa in care au trait.

poza4

Am ascultat pret de o ora povesti din cei 523 de ani de cand Cristofor Columb a descoperit Lumea Noua si am fotografiat fiecare coltisor din incaperile mari si neasteptat de pline de obiecte, dar in special miniatura corabiei Santa Maria pe care fiul lui Columb o avea in biroul sau.

poz3

Am apreciat si m-a bucurat importanta pe care familia exploratorului i-a acordat-o lui Columb si modul in care casa pastreaza inca senzatia ca parca ieri a fost locuita. Si n-am plecat din Santo Domingo fara sa ma gandesc cat sunt de norocoasa ca am avut sansa sa vizitez acest loc si, recunosc, fara sa-mi dau seama inca o data cum se intampla totul la timpul lui.

Asculta cartea audio preferata prin #4GfunKit
Cu mare bucurie, la intoarcerea in tara, am descoperit audiobook-ul lui Djuvara in #4GfunKit, noua aplicatie de vacanta de la Orange, si am ascultat-o cu gandul la excursia din Santo Domingo.

van_desktop

Sa rememorezi locuri de care te leaga amintiri frumoase si sa asculti o carte care te-a incantat este cel mai bun ingredient pentru un zambet larg inainte de culcare! Daca iubesti cartile si muzica, iti recomand platforma #4GfunKit, o aplicatie care include patru categorii de continut: o selectie de carti audio (de la Humanitas), filme (documentare Discovery si Animal Planet, emisiuni Europsort, fragmente umoristice din arhiva TVR si dintre cele mai bune momente de la X-Factor), melodii (din spoturile Orange) si o sectiunea in care clientii pot incarca selfie-uri.

#4GfunKit iti ofera si posibilitatea sa-ti spui opinia despre experienta avuta cu aceasta platforma si primesti cadou 200 MB de net cand iti spui parerea despre fiecare categorie din aplicatie. Fiind 4 categorii, primesti 800 MB pentru fiecare categorie in parte. Iar daca dai share aplicatiei, mai primesti 200 MB, insumand un total 1GB de net!

Aplicatia poate fi descarcata din Google Play si App Store si se poate instala pe smartphone-uri cu sistem de operare Android sau iOS. #4GfunKit poate fi accesat de cei conectati la reteaua Orange 4G, iar traficul din aplicatie este gratuit pentru clientii Orange. Si cei care nu sunt clienti Orange pot folosi aplicatia comandand gratuit o cartela Orange PrePay .

Blogul martausurelu.ro este implicat in campania de promovare a aplicatiei #4GfunKit