marta usurelu

Oamenii din jurul nostru

Laci_6008

Sunt cei care ne inspira. Ne ajuta sa vedem lumea cu alti ochi si s-o descoperim. Iar daca astazi ma numar intre oamenii fericiti care au vazut lumea, in lung si-n lat, stiu ca se datoreaza in mare parte unui prieten care mi-a spus sa nu renunt la pasiunea pentru calatorii. Care m-a invatat cum sa-mi planific vacantele.

Ladislau Kristof mi-a aratat prin puterea exemplului ca pot ajunge unde vreau daca trec de vis si incep sa actionez. Mi-a spus ca este important sa fac primul pas si ca toate destinatiile pot deveni realitate. Si mi-a atras atentia asupra detaliilor care conteaza: daca mergi intr-un loc, nu renunta sa gusti ce are destinatia aceea de oferit. Incearca sa prinzi cat mai mult din savoarea bucatariei si specifilului insulei sau orasului unde esti si, mai ales, incearca sa te distrezi ca ei. Cu mare placere vi-l prezint astazi pe Laci!

Puterea exemplului

Dupa 30 de ani de sport practicat cu o perseverenta rar intalnita in afara zonei profesioniste, 25 de ani de business, calatorii in toate colturile lumii si pasiuni cultivate cu mult rafinament, Ladislau Kristof este pregatit sa le impartaseasca din experientele sale, prin life coaching. Cati antrenori de fitness pot povesti despre bucatarii de stele Michelin? Cati iubitori de gourmet pot sustine un program de personal training? Cati consultanti de business au si simtul modei? Cati pasionati de trabuc, vin sau ceai, mancare buna si calatorii pot avea si o viata spirituala intensa? Nu cred ca exista multi astfel de oameni, cu atat mai putin sa aiba si capacitatea de a trece cu lejeritate prin toate aceste domenii cum reuseste Ladislau Kristof.

De cativa ani este life coach, dar si antrenor de spinning si consultant la Stejarii Country Club. Este si Managing Partner al Gourmet Trading, o companie ce distribuie vinuri produse in sudul Frantei si Africa de Sud. Tine prezentari, face coaching pe teme de nutritie, moda si sport si ofera consultanta de business. Intrebat ce-l defineste, nu se poate decide asupra unui singur domeniu. Il reprezinta tot ceea ce face, pentru ca a ales sa se implice numai in ce-i place cu adevarat, numai in ceea ce poate face cu pasiune. Niciodata in viata nu s-a temut de schimbari si si-a cultivat mai multe pasiuni in paralel. A experimentat, a fost deschis, nu a ratat oportunitati si a invatat. S-a adaptat. “De asta pot sa fac ce fac azi”, povesteste el acum. Daca timp de 20 de ani ar fi facut acelasi lucru si ar fi ramas blocat intr-un sigur proiect, cu siguranta nu ar fi putut sa ajunga la echilibrul la care se afla acum.

Contra curentului

Absolvent al Facultatii de Electrotehnica la Universitatea Traian Vuia din Timisoara, primul job a fost de programator pe masini cu comanda numerica. In decembrie 1989, in plin avant revolutionar, s-a angajat la radio inginer de sunet si moderator de emisiuni pentru tineret. O jumatate de an mai tarziu, fiind la origine jumatate maghiar si jumatate german, a emigrat impreuna cu familia in Germania, unde a ramas pentru zece ani. In anul 2000, a revenit in Romania, initial pentru noua luni ca angajat al Metro Germania responsabil cu intrarea acestui brand pe piata romaneasca. Timp de noua luni, a coordonat deschiderea a sase magazine Metro, Romania devenind prima tara in care compania s-a extins atat de mult intr-un timp atat de scurt. Ulterior, doar in China si Rusia s-au mai atins performante similare.

La finalul celor noua luni, a ramas in continuare Romania primind o oferta foarte buna din partea firmei de retail Mega Vision, pe care, in contextul unei piete care la inceputul anilor 2000 devenea din ce in ce mai concurentiala, a restructurat-o total din pozitia de director general, schimbandu-i domeniul de activitate din retail in distributie. Prin contracte incheiate cu parteneri cheie precum Gorenje, Daewoo International, Akai, Rowenta, Tefal sau Moulinex, sub coordonarea sa Mega Vision a acoperit toata zona de distributie pentru comertul modern si a reusit sa ajunga la performanta de crestere a businessului de la 500.000 de euro la 15 milioane de euro in patru ani si jumatate.

In paralel cu activitatea de retail, si-a dezvoltat mai vechea pasiune pentru moda. De mic copil l-au fascinat hainele. Rudelor din Germania nu le cerea sa-i trimita Pif si ciocolata, ci haine si reviste de moda si nu o data i-a spus mamei ca nu-i place o anumita pereche de pantofi, alegand in schimb altii mult mai potriviti tinutei. “Simtul pentru fashion, pentru stil este ceva ce ai sau nu”, este de parere Ladislau Kristof, care insa a mers mai departe de atat. S-a documentat, a frecventat evenimentele de profil in marile orase ale modei si si-a transformat pasiunea intr-un business – Business Consult, o companie care oferea consultanta si expertiza in zona modei de lux. In contextul acestor preocupari, a deschis magazinul de pantofi si accesorii Exquisit din Unirea Shopping Center, care cu branduri celebre precum Marc Jacobs, Giuseppe Zanotti, Jimmy Choo, Sergio Rossi, Givenchy, Santoni sau Roberto Cavalli, timp de doi ani a fost punctul de atractie al bucurestenilor iubitori ai celor mai noi tendinte in fashion. Consultanta in domeniul modei este un domeniu foarte serios, care dincolo de calatorii in strainatate si vizionari de colectii, inseamna foarte multa statistici si rapoarte de vanzari pe care Ladislau Kristof si le-a insusit cu temeinicie. In materie de haine, a colaborat preponderent cu The Place, unde a creat colectia de produse pentru barbati.

999961_10202655032011297_105424948_n

O viata in pasi de coaching

Din 2009 s-a retras din Mega Vision si a inceput sa promoveze ideea de life coaching, la momentul acela un domeniu mai putin cunoscut in Romania. Acum exista multi oameni care fac coaching in Romania. Ce-l face pe Ladislau Kristof diferit pe o piata care se aglomereaza pe zi ce trece? In primul rand, faptul ca reuseste sa faca life coaching prin puterea exemplului. “De 30 de ani fac coaching cu mine”, povesteste el. In timp, a dezvoltat un program mixt de coaching pe trei paliere: sport, nutritie si stil personal, pe care-l adapteaza atat pentru clienti individuali din mediul de business sau din zona de showbiz, cat si pentru corporatii. Primul client din zona corporate pentru care a dezvoltat si implementat un program de coaching a fost Metro. Timp de 5 luni a lucrat pe doua niveluri, organizand atat traininguri individuale, cat si de grup cu managerii din Metro. Tot cursul s-a bazat pe o parte teoretica, dar si pe multa interactivitate si exercitii practice. Au stabilit un plan de nutrite, au facut sport, au mers la cumparaturi si au deslusit impreuna tainele combinarii hainelor astfel incat fiecare manager sa-si poata gasi stilul potrivit jobului si fizionomiei.

Cel mai important este insa ce se intampla dupa ce se incheie programul de coaching. “Cea mai mare satisfactie o am atunci cand, dupa curs, oamenii imi dau mesaj si spun ca s-au apucat de sport, ca au probat retetele acasa si li se par extraordinare”, povesteste Ladislau Kristof. Daca simte ca a miscat ceva in oamenii cu care a lucrat si i-a ajutat sa schimbe in bine in viata lor, atunci inseamna ca si-a indeplinit misiunea. Asta inseamna coaching. In cele din urma, secretul este ca fiecare sa-si gaseasca resursele launtrice. Un bun coach nu-ti da solutia pe tava, doar te ajuta sa o descoperi.

La 50 de ani, Ladislau Kristof si-a gasit resursele care-i dau energie si-l mentin in forma. Face foarte mult sport, are grija ce mananca, fara insa sa se priveze de bucuriile culinare. Are o adevarata pasiune pentru gastronomie, cultivata gratie calatoriilor in toate colturile lumii. Traieste in pas cu moda. Respira stil si rafinament. Iubeste ceasurile si este pasionat de vinuri, trabuc si ceaiuri fine. Si, pentru ca a acumulat atat de multe experiente, este mai mult decat pregatit sa le impartaseasca si altora, prin coaching.

Fotografii si articol aparut in revista Biz nr 261.

Comentează

Share article:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email