marta usurelu

Recunoastere internationala pentru Gabriela Lungu

Gabi Lungu

Gabriela Lungu este unul dintre cei mai cunoscuti si apreciati specialisti romani in comunicare, cu peste 15 ani de experienta in domeniu si 10 ani de experienta manageriala, conducand doua dintre cele mai importante agentii de PR din Romania, Ogilvy PR Worldwide si The Practice.

Din martie 2013 a fost recrutata de gigantul mondial Weber Shandwick si, dupa primele 6 luni de activitate, a reusit performanta de a fi promovata in functia de Chief Creative Officer la Weber Shandwick UK & EMEA.

Pentru cine o cunoaste pe Gabi, noua pozitie este un motiv de bucurie, dar nu este deloc o surpriza. Hotarata, mereu gata de actiune, Gabi este omul care transforma in realitate tot ce-si propune. Am vorbit cu ea in acest weekend despre avansare si despre viata la Londra.

Cum ai reusit performanta ca dupa primele 6 luni la Weber Shandwick sa fii promovata? A mai fost cineva promovat intr-o perioada atat de scurta?
Weber Shandwick cauta de ceva vreme omul potrivit pentru aceasta noua pozitie, Chief Creative Officer. In cele 6 luni de cand m-am alaturat echipei am demonstrat ca eu sunt acela. Prin initiative interne de natura sa promoveze creativitatea si sa creeze o cultura a creativitatii, prin traininguri de creatie apreciate de oameni, prin asumarea leadershipului procesului creativ in cadrul proiectelor, prin idei creative si inovative dezvoltate pentru clienti. Promovarea in timp atat de scurt nu e o practica, dar nici un caz singular. Weber Shandwick pretuieste oamenii care performeaza si le gaseste rolul in care ei sa poata contribui cel mai bine.

Ce rol aveai in companie pana acum si ce vei face mai exact in noua functie?
Inainte ma ocupam de departamentul de Consumer PR pentru Europa Continentala (fara Marea Britanie), Africa si Orientul Mijlociu. Acum ma ocup exclusiv de dezvoltarea si imbunatatirea produsului agentiei, pentru toata regiunea EMEA inclusiv Marea Britanie, si pentru toate departamentele.

Cat de importanta este creativitatea pentru Weber Shandwick si ce inseamna creativitatea pentru tine?
Weber Shandwick este cotata ca una dintre cele mai creative retele de PR. A fost #1 in 2012 in Creative Index, a luat cele mai multe premii la Cannes Lions. Pentru mine, creativitatea este partea care-mi place cel mai mult in aceasta meserie, o adevarata pasiune.

Ai intampinat vreo problema pentru ca esti din Romania?
Co-brandingul cu Romania nu ajuta deloc in Europa, mai ales cand esti intr-o pozitie de top. Trebuie sa muncesti mult mai mult si sa dovedesti mai tare ca sa fii perceput ca bun. Dar prejudecatile pot fi indepartate.

Ce a fost cel mai greu in aceste 6 luni. Si ce a fost usor?
A fost grea adaptarea la alta cultura si la un nou stil de viata, fara sistemul de suport de acasa. A fost insa usor sa arat superioritate profesionala in anumite arii.

Cat de diferit este salariul in Londra fata de Romania? Muncesti mai mult decat in Romania?
Castig evident mult mai mult decat acasa, dar si viata la Londra e mult mai scumpa. Nu stiu daca muncesc mai mult ca ore petrecute la birou, dar cu siguranta muncesc mai intens, fara timpi morti, fara pauze mici si dese… E pur si simplu mai greu.

Ce-ti mai doresti din punct de vedere profesional?
Ca intotdeauna, imi doresc mai intai performanta si apoi recunoastere pentru ea. Doar lucrez in PR, nu-i asa?

Gabriela Lungu si-a inceput cariera in 1996, pe când era studenta la Facultatea de Jurnalism, ca reporter pentru “Ziua”. In 1997, in urma unui curs de publicitate la facultate, a fost recrutata de Ogilvy si a devenit copywriter. In 2001 s-a orientat catre PR. A fost mai intai Creative Director, apoi a fost promovata pana la pozitia de Managing Director. A condus 4 ani biroul local al retelei Ogilvy PR Worldwide.
In noiembrie 2006, in parteneriat cu Ioana si Stefan Iordache, liderii Leo Burnett, a fondat THE PRACTICE, agentia care ocupa azi locul 13 in lume la capitolul creativitate in PR (The Holmes Report Creative Index 2012, Top 15 Overall Agencies). In sase ani a obtinut peste 150 de nominalizari si premii la competitii internationale (primul Leu la Cannes Lions pentru România in sectiunea de PR in 2010, marele premiu al SABRE Awards in 2008 – Platina pentru Cel mai bun program de PR din EMEA, Global SABRE in 2012) sau locale (THE PRACTICE a devenit cea mai premiata agentie de PR romaneasca si Agentia de PR a Anului in Romania, a doua oara, dupa 2009).

1 comentariu

  1. Foarte bun reportajul! Felicitari ptr. noul proiect pe care il ai in mediu online.

Comentează

Share article:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email