Cand esti mic, stii ca trebuie sa te evidentiezi. Te lupti cu toata lumea si esti atent la concurenta, si cea directa si cea indirecta. Cand esti mare, lucrurile se schimba. De la tot boardul pana la middle management, toti angajatii se considera superiori. Nu cred ca-i poate ajunge nimeni. Realitatea arata ca, din pacate, nimic nu dureaza. Sunt putine companii bune, cu produse atat de performante, care se pot mentine lejer ani buni in frunte.
Privind companiile mari din piata si analizand domeniile, observ din ce in ce mai des ca liderii de piata sunt linistiti. Nu-si fac griji pentru concurenta si nu au strategii clare de dezvoltare. Este o situatie care nu are explicatie. Si, chiar daca gasim criza drept scuza, si spunem ca ne-a determinat sa ne focusam doar pe supravietuire, e bine sa nu uitam ca ea ne-a evidentiat si punctele slabe!
Dar, mai ales, e bine sa nu uitam ca tot criza i-a determinat pe altii sa ia atitudine. Sa nu mai astepte ziua de maine si sa faca primul pas. Sa vina cu idei, servicii si produse noi, sa faca fuziuni capabile sa schimbe drastic domeniul in care activati sau sa vina cu noi strategii de promovare pentru a vinde mai mult.
Se simte de ceva vreme ca, gata, s-a sfarsit criza. Mai toata lumea da semne frumoase de actiune. Va provoc insa in aceasta dimineata sa faceti un exercitiu: identificati-va concurenta! Nu doar cea directa si companiile mari, ci si jucatorii mici si mijlocii.
Va provoc sa va verificati “planul de lupta”. Aveti o stategie pentru maine? Stiti in ce directie se indreapta compania? Nu in ultimul rand, cand cititi monitorizarea brandului/companiei, verificati-o comparativ cu cea a concurentei. Indiferent cat de buni sunteti, nu uitati ca mai sunt si altii buni. Si e bine sa stiti ce fac. Pentru ca este esential sa-ti cunosti domeniul. Sa fii la curent cu ce fac si cei pe care, poate, ii desconsideri, dar si mai important este sa nu te consideri mai bun decat esti!
Indiferent ca esti mic sau mare, trebuie sa fii mereu in alerta. Sa te gandesti constant la ziua de maine si sa iei in calcul ca intotdeauna apare cineva cu mai multa energie si, de ce nu, cu un produs nou care poate schimba situatia si siguranta pe care te bazezi.
Foto © Dmytro Konstantynov | Dreamstime.com