marta usurelu

Adevarul despre calatorii

photo (96)

Imi place sa calatoresc. Este marea mea pasiune si o intretin cu drag zi de zi. Cum vad un hotel sau o destinatie care imi atrage atentia, le notez. Imi conturez in minte un intinerariu si ma gandesc ca intr-o buna zi voi ajunge acolo.

Stiu acum ca fiecare gand si plan devin realitate daca te organizezi si investesti timp si pasiune. N-a fost mereu asa. Multi ani am ascultat povesti si i-am admirat pe cei care plecau in vacante la capatul lumii. Imi placea sa cred ca voi ajunge si eu pe acolo!

A trebuit sa invat sa calatoresc. Un prieten mi-a spus ca cel mai important este sa te hotarasti. Daca vrei sa calatoresti trebuie sa te hotarasti! N-am inteles la ce se referea, dar i-am spus ca sunt hotarata. Mi-a punctat atunci esentialul: cand vrei sa calatoresti, cauta toate variantele prin care poti ajunge in locul dorit. Toate. Documenteaza-te si vezi care este drumul care ti se potriveste, pretul pe care-l poti plati si daca intr-adevar locul ti se potriveste. Nu rezolvi nimic daca vrei o destinatie, constati ca nu ai bugetul respectiv si renunti. Sau daca ajungi acolo si esti dezamagit! Am apreciat multi ani mai tarziu valoarea sfatului sau. Si am inteles ca cel mai important este sa te hotarasti. Si sa ai apoi initiativa sa faci primul pas.

Cuba era pentru mine destinatia “de la capatul lumii” in care voiam sa merg. Apoi, intr-o duminica am vazut un reportaj la tv despre cele mai frumoase plaje din lume. Plajele de Varadero. Acela a fost momentul in care am intrat sa caut informatii pe internet. Biletul de avion era peste 1.000 euro de persoana. Si mai erau si 10 ore de zbor… Cazarea nu era nici ea mai prejos. Peste 100 euro pe noapte la un hotel OK…

Un sentiment de neputinta mi-a gonit tot elanul si incantarea. Dar n-am renuntat. Am sunat a doua zi la cateva agentii de turism. (Era greu cu ofertele online acum 8 ani). Nu-mi amintesc sa fi sunat cu sperante mari. Am primit cateva oferte. Nimic incurajator. La una dintre ele am avut parte de un agent de turism inteligent. “Cand vrei sa mergi?”, m-a intrebat. “La vara”, i-am spus. Eram in ianuarie.

A revenit peste cateva zile cu o oferta de la AirFrance, de 700 de euro. Mi-a spus ca pot s-o platesc in aprilie. Si ca pentru hotel avem timp sa cautam. Si, foarte important, “plata pentru cazare se poate face aproape de plecare”. Mi-a deschis in acest fel ochii. Orice investitie se face cu vointa, planuri si, mai ales, pas cu pas!

Am inceput sa fac calcule. Am anuntat acasa marele plan. N-am avut un feedback prea bun. Dar nu m-am lasat. Am insistat ca picatura chinezeasca. Si, peste 7 luni, am plecat in Cuba! A fost senzational. Pentru noi ramane si acum, dupa opt ani si zeci de alte destinatii, cel mai cool loc. Anul trecut am revazut “linda Cubita”. Ne-a fascinat la fel ca prima oara! Imi amintesc cat am visat la acea tara! Cate strategii si planuri peste planuri am facut ca s-o vad! Am avut noroc, dar un noroc pe care l-am facut putin si cu mana mea. Asa am invatat ca in viata trebuie sa iei ce vrei. Si ca nu trebuie sa renunti.

Au urmat alte destinatii. Mai noi si mai indepartate. N-am ramas niciodata in pana de idei. Lista cu locurile pe care vreau sa le vad nu scade defel. Buenos Aires si Osaka sunt destinatiile la care visez acum. Fac lobby si, de ceva vreme, si planuri. Multe planuri. Caut oferte si conving “apartinatorii” ca sunt destinatii care ni se potrivesc. Nu este usor niciodata. Mereu apar piedici. Acesta este adevarul. Adevarul meu despre calatorii! Norocul este ca am invatat ca ele exista pentru a le depasi – cu multa documentare, planificare si mai ales cu tact.

photo (95)

1 comentariu

1. […] Biz în Singapore, am zis să condimentez un pic materialul cu un scurt interviu, pe care stimabila Marta Uşurelu, redactor şef al conclavului :)) amintit mai sus, mi l-a acordat, pe mail, printre pregătirile de […]